Toplam kalite yönetimi anlayışının Anadolu lisesi öğrencilerinin İngilizce dersi başarılarına etkileri
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Şencan Ekşi, Fadime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:51Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344561 | |
dc.description.abstract | Bütün örgütlerde olduğu gibi eğitim sisteminin amaçlarını gerçekleştirmeyihedefleyen eğitim örgütlerinin de hedefi etkili olmak ve varlığını sürdürebilmektir.Üretim örgütlerinde önemli düzeyde başarı elde eden Toplam Kalite Yönetimi de budoğrultuda başvurulan önemli anlayışlardan biridir. Toplam Kalite Yönetimi sadeceürün ve hizmet kalitesi ile ilgili olmayıp günümüzün çağdaş bir yönetim anlayışıdır;bunun sunucu olarak da eğitimli işgücündeki artış ve bilgi teknolojisindeki patlama ilebirlikte ?kaliteli eğitim?e odaklanma zorunlu hale gelmiştir.Bu çalışmanın temel amacı, Toplam Kalite Yönetimi anlayışının AnadoluLiselerindeki İngilizce ders başarılarına etkilerini araştırmaktır. Araştırma için gerekliveriler literatür taraması ve birebir görüşme tekniği yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeformunun geliştirilmesinde, daha önceden yapılmış görüşme tekniği ile ilgili formlar vearaştırmalarda sunulan öneriler dikkate alınarak araştırmacı tarafından görüşme sorularıoluşturulmuştur. Uygulanan görüşme formuyla elde edilen veriler içerik analizi yöntemikullanılarak analiz edilmiş ve toplam on iki soruya cevap aranmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, çoğu İngilizce öğretmeni, Toplam KaliteYönetimi uygulamalarının benimsenmesi ile birlikte okullarda ?yeni bir okul kültürü,etkili liderlik, hedef ve amaçlarda netlik, tüm kurum çalışanları arasında işbirliği, takımçalışmaları, açık iletişim, okulların ve sınıfların fiziksel şartlarında iyileştirmeler vebireysel farklılıkların farkında olma? gibi durumların ortaya çıktığı görüşündedirler.Ayrıca, ?öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ile öğrenci-öğretmen ilişkilerinin doğruorantılı olduğu, öğrencilere sık sık bireysel veya toplu olarak geribildirimler verilmesigerektiği, velilerle iletişim halinde bulunulması? öğretmenlerin hemfikir olduğugörüşlerden bazılarıdır.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, İngilizce, Anadolu Liseleri,Ders Başarısı. | |
dc.description.abstract | Education organizations striving for achieving the targets of the educationsystem aim at to be effective and to be able to maintain its existence as otherorganizations do. Total Quality Management which has become quite successful inproducing organizations is one of the important approaches applied for. Total QualityManagement is not only for the quality of products and services but also is a modernmanagement approach. Thus, with the increase in educated workforce and the eruptionof knowledge technology, focusing on ?quality in education? has become compulsory.The aim of this study is to search for the effects of Total Quality ManagementApproach on the success of English lesson in Anatolian High Schools. For the research,data has been gathered by making an inquiry and one-to-one interviews. During thepreparation of the interview form, the examples of interview form and the proposals inprevious studies have been considered; then, the questions have been prepared and dataanalysis has been done and twelve questions have been looked for answers.According to the results of this study, teachers agree with that ?a new schoolculture, efficient leadership, sureness in aims and targets, cooperation among thepersonal, team works, change in physical conditions of schools and classrooms, andbeing aware of individual differences? have arisen with the application of Total QualityManagement. Besides, some of common ideas are ?students? academic successes aredirectly proportional with relationship between teachers and students, it is necessary togive feedback to students individually or as a whole, and to communicate with parents?.Key words: Total Quality Management, English, Anatolian High School,Academic Success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Toplam kalite yönetimi anlayışının Anadolu lisesi öğrencilerinin İngilizce dersi başarılarına etkileri | |
dc.title.alternative | Effects of total quality management approach on the success of English lesson in Anatolian high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 201383 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206548 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |