Show simple item record

dc.contributor.advisorSaçan, Adil Serdar
dc.contributor.authorAydin, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:50Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344559
dc.description.abstractSon yıllarda, Toplam Kalite Yönetimi, iş dünyası içerisinde en çok konuşulankavramlar arasına girmiş bulunmaktadır. Günümüzde sadece işletmeler değil, özel ve kamukurumları da kalite programları uygulamaktadırlar. Mal, hizmet, süreç ve ilişkilerin kalitesiningeliştirilmesinin gerekliliği herkesçe bilinmektedir. Örgüt için kalite, daha iyi süreç ve sistemeyönelik çabaları sunmaktadır.Bir örgütte insan-kalite-verimlilik ilişkisini içine alan Toplam Kalite Yönetimi; herdüzeyde performansın geliştirilmesi, örgütte yer alan herkesin aktivitelerinin devamlıiyileştirilmesini içermektedir. Faaliyetler müşteri tatmini üzerine odaklanmıştır.Toplam Kalite Yönetimi'nin amaçları arasında; her düzeyde müşteri ve çalışanıntatmini, örgüt performansının sürekli iyileştirilmesi ve global rekabete ilişkin fırsatlarınsunulması yer almaktadır. Örgüt amaçlarının başarılmasında yönetim ve çalışanlar arasındakarşılıklı güven, tam katılım, birey ve örgütün bütünlüğü, birlikte karar alma ve uygulamatemel ilkeleri arasındadır.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Shewhart Döngüsü, Sürekli Geliştirme,Kalite Çemberleri, Kalite Yayılımı, Politika Yayılımı, Tam Zamanında Yönetim, Liderlik,nsan Kaynakları, EFQM Mükemmellik Modeli
dc.description.abstractIn recent years, ?The Total Quality Management? has become a real phenomenon inthe business world. Nowadays, not only organisations but also public and private institutionsare implementing quality programs. We know that improving the quality of products,services, processes and relationships is a must. The quality of organisations presents, effortstowards better processes and systems.The Total Quality Management (TQM), including the relationships of human-quality-productivity, consists of continuous process improvement activities including eachperson in an organization, toward improving performance at every level. The activities arefinally focused on increased customer?s and user?s satisfaction.Among the purposes of the TQM are customer?s and employee?s satisfaction at everylevel, permanent improvement of organization performance, provide of opportunities globalcompetition in the world. It is largely the mutual trust between management and employees,full commitment on the part of the employees toward the achievement of organizational goals,widely practiced participation through consensus decision-making and successful integrationof individuals and organization.Key Words: Total Quality Management, Shewhart Cycle, Kaizen, Quality Cycles,Quality Function Deployment, Hoshin Planning, Just In Time, Leadership, Human Resources,EFQM Excellence Model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde insan kaynaklarının rolü
dc.title.alternativeThe role of human resources on total quality management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206549
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess