Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz Güngör, Esin
dc.contributor.authorTagayev, Şavkat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:49Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:49Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344556
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşme ve teknolojinin hızlı gelişimi işletmeler arası rekabeti de arttırmıştır. İşletmeler iç pazarın belirsizliklerine bağlı kalmamak, satış ve karlılığını arttırmak, diğer işletmelere karşı rekabet gücü elde edebilmek için yabancı pazara girmeyi bir ihtiyaç olarak görürler. İşletmeler dış pazarlarda başarılı olabilmek için doğru ürünü, doğru müşteriye, doğru fiyattan doğru zamanda ulaştırması gerekmektedir. Bu yüzden de kullanılacak dağıtım kanalları işletmelerin yabancı pazarlara girerken aldıkları en önemli kararların birisidir. İşletmelerin dış pazara girişte yararlanabileceği çok sayıda alternatif kanallar bulunmaktadır. Bu kanalların seçimi, ürün ve pazarın özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Ayrıca işletme içi ve dışı çok sayıda unsurlardan etkilenmektedir. Her bir dağıtım kanalının yararları olduğu gibi sakıncaları da bulunmaktadır. İşletmelerin kendi ürünleri için en iyi ve uygun olan dağıtım kanalının seçimi işletmenin başarısını doğrudan doğruya etkilemektedir.Bu çalışmanın, birinci bölümünde uluslararası pazarlama kavramı ele alınmıştır. Uluslararası pazarlamanın önemi, onu etkileyen çevresel faktörler ve işletmelerin dış pazarlara yönelme nedenleri incelenmiştir.Bu tezin ikinci kısmında, uluslararası pazarlamadaki dağıtım kanalları incelenmiştir. Onların öneminden, fonksiyonlarından ve seçimini etkileyen faktörlerden bahsedilmiştir. Ayrıca işletmelerin uluslararası pazarlara girişte aracı kullanmanın nedenleri ve son olarak fiziksel dağıtım ele alınmıştır.Bu çalışmanın üçüncü kısmında ise, Türkmenistan'ın genel ve ekonomik yapısından bahsedilmiştir.Tezin son kısmında Türkmenistan'ın Türkiye ile olan ticari ve ekonomik ilişkilerinden bahsedilmiştir. Son olarak, Türkmenistan'da faaliyette olan Türk sermayeli işletmelerin Türkmen pazarına giriş şekilleri ve ürünlerinin pazarlaması incelenmiştir.
dc.description.abstractNowadays, globalization and rapid development of technology also has increased competition among firms. Businesses for not be adhered of the internal market indistinctness, improve sales and profitability and obtain power of competitiveness against other companies need to enter foreign markets. To succeed in business in foreign markets firms need to deliver right products, to right customer, at the right price and right time. Choosing the distribution channels of company is one of their most important decisions. There are many alternative channels to access foreign markets. The selections of these channels are affected according to product and market characteristics. They also are affected by internal and external factors. Choosing of the best suitable distribution channel for the products of the firm are affects the success of the enterprise.In the first part of this study, international marketing concepts are discussed. The importance of international marketing, environmental factors affecting it and the reasons why enterprises enter to foreign markets are examined.In the second part of this thesis, distribution channels of the international marketing are examined. The importance of distribution channels and their function and factors which influence their choosing are mentioned. Moreover, reason of using intermediaries by enterprises to entry international market and the physical distribution are examined.In the third part of this work, Turkmenistan's common and economic structure, are mentioned.İn the last part of this thesis, Turkmenistan's trade and economic relations with Turkey are mentioned. Lastly, Turkish companies operating in Turkmenistan and their entry forms to Turkmen market are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada dağıtım kanallarının seçimi: Türkmenistan`da faaliyet gösteren Türk işletmeleri örneği
dc.title.alternativeChoosing of distribution channels in international marketing: Sample of the Turkish operating in Turkmenistan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmTurkmenistan
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTurkish-Turkmenistan relations
dc.subject.ytmTurks
dc.identifier.yokid389867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270762
dc.description.pages270
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess