Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorKurtuldu, Pinar Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:49Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:49Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344555
dc.description.abstractHer alanda değişimin çok hızlı yaşandığı günümüzde başarılı bir okul yöneticisi içinönceden belirlenmiş olan yetki ve sorumlulukları yerine getirmek yeterli değildir. Değişenşartlara uyum sağlamak, yeniliklere ayak uydurmak ve hatta yenilikleri öngörebilmek veçeveresindekilerin yaratıcılığını teşvik etmek için ilköğretim okul yöneticilerinin liderliközelliklerine sahip olması gerekir. Lider, vizyonu, cesareti, bilgi ve deneyimi ile yerinde vezamanında kesin karar alabilen, mükemmel bir takımı, strateji ve taktik planları olan vehesaplı riskler almasını bilen kişidir. Lider, üyelerini başarılı bir şekilde etkileyebileceközelliklere sahiptir. Bu özelliklerin en başında kendinden emin olmasını sağlayan özgüvenözelliği gelir.Bu araştırmada ?ilköğretim okul yöneticilerinin özgüven düzeyleri ile liderlikdüzeyleri arasındaki ilişki? araştırılmıştır. Araştırma; giriş ve problem durumu, liderlik veyönetim, temel liderlik teorileri, eğitimde liderlik, özgüven, ilgili araştırmalar, yöntem,bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve önerilerden oluşmuştur.Araştırmanın evrenini, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Kadiköyilçesinde özel ve kamu okullarında görev yapan 137 müdür ve müdür yardımcısıoluşturmuştur. Araştırmanın temel veri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kulla-nılmıştır. Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama( x ), standart sapma (ss), t testi, Kruskal-Wallis Testi, Pearson Korelasyon Analizi, Tamhaneçoklu karşılaştırma testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olupolmadığı p<0.05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın dördüncü bölümünde, bireylerin demografik bilgilerine, araştırmaevrenindeki ilköğretim yöneticilerin liderlik düzeyleri ile özgüven düzeyleri arasındakiilişkiye ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada sonucunda okul müdürlerinin liderlikdüzeyleri ile özgüven düzeyleri arasinda .01 duzeyinde anlamli bir ilişki bulunmuştur.İlköğretim okullarımızın daha verimli olabilmesi için yöneticilerimizin liderlik üzerinehizmet içi eğitime ihtiyacı vardır vb. önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İlköğretim okul yöneticisi, liderlik, özgüven.
dc.description.abstractIn this era a successful school manager?s job description doesn?t only include dailymanagement routines and responsibilities but also getting along with the changes in all areas,managing the change, foreseeing the new issues and trends and inspiring the people aroundhim/her. To do this a primary school manager needs to have leadership qualities and features.A leader is a person with a vision, courage, knowledge and experience enabling him/her tomake accurate decisions and to have a perfect group strategy and tactical plans as well astaking prudent risks. Leadership has some pecularities influencing the members successfully.The most important of all is self- confidence.In this research I have worked on ?the relationship between primary school managers?leadership and self-confidence levels?. The research includes introduction, problem statement,leadership and management, leadership theories, educational leadership, self-confidence,related researches, findings, evaluation, result and suggestions.This is a descriptive research and is applied in İstanbul, Kadıköy region in 2005-2006educational year in the public and private schools, to 137 school managers.To analyse the indications, frequecy tests, arithmetic means, t tests, Kruskal-Wallistest, Pearson Correlation and Multiple Comparisons tests are used. To evaluate thedifferences between the groups p<0.05 level is used.In the fourth part of the research, you can find managers? demographic findings andrelated data to the relationship between managers? leadership and self-confidence levels. As aresult of the research, there is a meaningful relationship (.01) between the primary schoolmanagers leadership and self-confidence levels.To manage our schools more effectively some suggestions are made like primaryschool managers need in service trainings to lead and manage the schools better and moreeffectively.Key words: Primary school manager, leadership, self-confidence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin özgüven düzeyleri ile liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between self-confidence and leadership levels of primary school managers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206551
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess