dc.contributor.advisor | Erdoğan, İrfan | |
dc.contributor.author | Kurtuldu, Pinar Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344555 | |
dc.description.abstract | Her alanda değişimin çok hızlı yaşandığı günümüzde başarılı bir okul yöneticisi içinönceden belirlenmiş olan yetki ve sorumlulukları yerine getirmek yeterli değildir. Değişenşartlara uyum sağlamak, yeniliklere ayak uydurmak ve hatta yenilikleri öngörebilmek veçeveresindekilerin yaratıcılığını teşvik etmek için ilköğretim okul yöneticilerinin liderliközelliklerine sahip olması gerekir. Lider, vizyonu, cesareti, bilgi ve deneyimi ile yerinde vezamanında kesin karar alabilen, mükemmel bir takımı, strateji ve taktik planları olan vehesaplı riskler almasını bilen kişidir. Lider, üyelerini başarılı bir şekilde etkileyebileceközelliklere sahiptir. Bu özelliklerin en başında kendinden emin olmasını sağlayan özgüvenözelliği gelir.Bu araştırmada ?ilköğretim okul yöneticilerinin özgüven düzeyleri ile liderlikdüzeyleri arasındaki ilişki? araştırılmıştır. Araştırma; giriş ve problem durumu, liderlik veyönetim, temel liderlik teorileri, eğitimde liderlik, özgüven, ilgili araştırmalar, yöntem,bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve önerilerden oluşmuştur.Araştırmanın evrenini, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Kadiköyilçesinde özel ve kamu okullarında görev yapan 137 müdür ve müdür yardımcısıoluşturmuştur. Araştırmanın temel veri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kulla-nılmıştır. Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama( x ), standart sapma (ss), t testi, Kruskal-Wallis Testi, Pearson Korelasyon Analizi, Tamhaneçoklu karşılaştırma testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olupolmadığı p<0.05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın dördüncü bölümünde, bireylerin demografik bilgilerine, araştırmaevrenindeki ilköğretim yöneticilerin liderlik düzeyleri ile özgüven düzeyleri arasındakiilişkiye ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada sonucunda okul müdürlerinin liderlikdüzeyleri ile özgüven düzeyleri arasinda .01 duzeyinde anlamli bir ilişki bulunmuştur.İlköğretim okullarımızın daha verimli olabilmesi için yöneticilerimizin liderlik üzerinehizmet içi eğitime ihtiyacı vardır vb. önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İlköğretim okul yöneticisi, liderlik, özgüven. | |
dc.description.abstract | In this era a successful school manager?s job description doesn?t only include dailymanagement routines and responsibilities but also getting along with the changes in all areas,managing the change, foreseeing the new issues and trends and inspiring the people aroundhim/her. To do this a primary school manager needs to have leadership qualities and features.A leader is a person with a vision, courage, knowledge and experience enabling him/her tomake accurate decisions and to have a perfect group strategy and tactical plans as well astaking prudent risks. Leadership has some pecularities influencing the members successfully.The most important of all is self- confidence.In this research I have worked on ?the relationship between primary school managers?leadership and self-confidence levels?. The research includes introduction, problem statement,leadership and management, leadership theories, educational leadership, self-confidence,related researches, findings, evaluation, result and suggestions.This is a descriptive research and is applied in İstanbul, Kadıköy region in 2005-2006educational year in the public and private schools, to 137 school managers.To analyse the indications, frequecy tests, arithmetic means, t tests, Kruskal-Wallistest, Pearson Correlation and Multiple Comparisons tests are used. To evaluate thedifferences between the groups p<0.05 level is used.In the fourth part of the research, you can find managers? demographic findings andrelated data to the relationship between managers? leadership and self-confidence levels. As aresult of the research, there is a meaningful relationship (.01) between the primary schoolmanagers leadership and self-confidence levels.To manage our schools more effectively some suggestions are made like primaryschool managers need in service trainings to lead and manage the schools better and moreeffectively.Key words: Primary school manager, leadership, self-confidence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin özgüven düzeyleri ile liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between self-confidence and leadership levels of primary school managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201396 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206551 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |