Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorKarli, Cihan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:48Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344551
dc.description.abstractBu araştırma, İlköğretim okullarındaki yönetici-öğretmen iletişiminde öğretmen algılarınındüzeyini belirlemek ve algılarını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, giriş,konu ile ilgili literatür taraması, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç, tartışma ve öneriler olmaküzere beş bölüm altında toplanmıştır.Yapılan araştırmaya, toplam 150 ilköğretim okulu öğretmeni katılmıştır. Veriler, PersoneliTanıma, Katılım, Etkileme ve Eşitlik alt boyutlarında yönetici öğretmen iletişiminibelirlemeye yönelik 32 ilkeyi içeren bir ölçek ile elde edilmiştir. Ölçek vasıtasıyla elde edilenverilerin, amaçlara uygun olarak frekans (f) ortalama (x) ve standart sapma (ss) puanlarıhesaplanmıştır. Gruplar içerisinde normal dağılım özelliği göstermeyen (n<30) gruplar içinnon-parametrik istatistik teknikleri, normal dağılım özelliği gösteren gruplar için iseparametrik istatistik teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada, öğretmen algılarına göre ilköğretim okullarında yönetici-öğretmen iletişimiincelenmiştir. Buna göre, ilköğretim okullarında yönetici-öğretmen iletişiminde erkeköğretmenlerin kadın öğretmenlere göre algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. İletişimeğitimi alan öğretmenlerin, iletişim eğitimi almayan öğretmenlere göre algılarının dahayüksek olduğu saptanmıştır.Yine araştırmada, öğretmenlerin yaşları ve kıdemleri arttıkça yöneticilere bakış açılarınındaha olumlu olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin mezun oldukları fakülteler açısından isealgılarının eşit seviyelerde olduğu, ancak eğitim düzeyleri açısından, lisans ve yüksek lisansmezunu öğretmenlerin algılarının diğer eğitim düzeyine sahip öğretmenlere göre daha yüksekolduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis research is prepared for determining the level of teachers? perceptions to executive-teacher communication in primary school and evaluating their perceptions. The researchconsists of five parts; introduction, literature researches about the subject, method, findings,comment, result and advice.Totally 150 primary school teachers join this research. Findings obtained by a measureconsists of 32 items, aim to determine executive-teacher communication in sub-dimensions;personal introduction, participation, effecting and equality. Findings obtained by the measuremight calculate frequency (f), average (x) and standard division (ss) points appropriately.Non-parametric techniques for the groups that do not show normal peculiarity of dispersion(n<30) and parametric analyzes for the groups that show normal peculiarity of dispersion areused.Executive-teacher communication in primary schools is studied according to teachers?perceptions in this research. According to the research, perceptions of male teachers arehigher than female teachers and perceptions of teachers who have communication training arehigher than teachers who haven?t.It is also determined that the raise of teachers age and seniority make their perceptions toschool executive more positive, perceptions teachers who graduated from differentuniversities are the same, but perceptions post graduate are higher than the others.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yönetici öğretmen iletişimi: Öğetmen algılarına göre istanbul ili Tuzla ilçesi örneğinde bir araştırma
dc.title.alternativeExecutive and teacher communication in primary school: The research of the teachers' perceptions to executive-teacher communication in Tuzla in İstanbul sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206553
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess