dc.contributor.advisor | Erdoğan, İrfan | |
dc.contributor.author | Gedik Gülsoy, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:47Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344549 | |
dc.description.abstract | Günümüzde gelişen uluslar arası rekabet, iş ve yönetim anlayışı kurumları mükemmeliaramaya yöneltmiştir. Bu arayışlar sonucu ulaşılan noktalardan biri Toplam KaliteYönetimidir.Toplam Kalite Yönetimi; organizasyonun bir bütün olarak etkinliğini sağlamayı, yenileşmeyi,sürekli gelişimi ve iyileşmeyi ve rekabet gücünü hedefler. Önceleri sanayi alanında tutulanTKY daha sonra bankacılık, sağlık yönetimi, sigortacılık, eğitim vb. kesimlerde uygulanmayabaşlanmıştır. TKY eğitimde, müşterinin (veli, öğrenci, toplum) şu anda ve gelecektekibeklentilerini karşılamak için, tüm çalışanların (öğretmen, öğrenci, veli, yönetim, yerel vemerkezi yönetimler) katılımı ile eğitim ve öğretimin sürekli gelişimi ve yenilenmesiniamaçlayan bir yönetim anlayışıdır.Bu araştırmada ?İlköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin İlköğretimOkullarında uygulanma durumu saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; giriş ve problemdurumu, Toplam Kalite Yönetimi ve Temel Kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Eğitim Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular veyorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere sekiz bölüm altında toplanmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Anadolu ve Avrupa Yakası sınırları içerisinde bulunanİlköğretim okullarında çalışan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır Araştırmanın temelveri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur. .Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır.Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ),standart sapma (ss), t testi ve varyans (anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasındaanlamlı bir farkın olup olmadığı p<0.05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın yedinci bölümünde, bireylerin demografik bilgilerine, araştırma evrenindekiöğretmen ve yöneticilerin ilköğretim okullarında toplam kalite yönetimi ilkelerininuygulanmasına ilişkin bulgulara yer verilmiştir.Araştırmaya katılan bireylerin TKY konusunda hizmet içi eğitim alma durumlarına göre, evetdiyen bireylerin oranı %32,3 iken hayır diyenlerin oranı ise % 67,7, TKY konusunda bilgidüzeylerine göre, hiç bilgim yok diyen bireylerin oranı % 0,9,çok az bilgim var diyenbireylerin oranı %13,8, biraz bilgim var diyen bireylerin oranı %56,5, oldukça bilgim vardiyen bireylerin oranı %23,7 ve çok bilgim var diyen bireylerin oranı ise %5,2 olduğu vbbulgulara erişilmiştir.Eğitim sistemimizin daha işlevsel duruma getirilebilmesi için okullarda görev yapan öğretmenve yöneticilerin TKY konusunda daha fazla bilgi sahibi olabilmeleri için Hizmet İçi Eğitim ilebilgilendirilmelidir vb. önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: toplam kalite yönetimi, hizmet içi eğitim, ilköğretim okulları | |
dc.description.abstract | Developing international competition in every area rorces associations to find excellence. Inall these investigations total quality management (tqm) is one of the attain points.Tqm targets to provide a whole effect of organisation ; to modernize,to have a constantdevelopment and cicatrization and rivalry power. Tqm has firstly been used in industry andlater on it has been used in banking,health management, assurance, education,etc..Tqm is a management idea that aims to receive customer's (conservator, student, society)expectations about now and then with the help of workers (teachers, students, conservator,management local and central management)In this researc it is tried to obtain the principles of tqm in primary education schools. Thisresearch is included eight chapters as introduction, problem and situation, tqm management,and basic concept, the principles of tqm, related researches, method, findings andinterpretations, solution, discussion and suggestion.This research is limited by primary education school teachers and managers,located in bothsides of istanbul.For statistical analysis, the SPSS sttaic programme is used . The datas are analysed by usingfrequency (f) , arithmetic mean ( x ) standart deviation (sd), t test and variance(anova)analysis. The existence of significant differences between groupes is tested on the p<0,05level.In the seventh chapter of the researc ; the findings about demographic information of teachersand managers and their applications about basic principles of tqm are presented.Among individuals joined the research % 32.3 are educated by inservice training about tqmwhile % 67.2 individuals are not educated, according to their knowledge about tqm , %0.9have no idea whereas % 13.8 have a little information,%56.5 have some information % 23.7have rather information and % 5.2 have a lot of information .We propose that; it is suggested that for more functional education system, teachersand managers should be educated about total quality management.KEYWORDS: total quality management , inservice training, primary educatıon schools | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi ilkelerinin uygulanabilirliği | |
dc.title.alternative | The evaluation of enforceable of total quality management principles in primary education schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201424 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206554 | |
dc.description.pages | 229 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |