Ortaöğretim kurumlarında liderlik standartlarının tutum boyutlarının eğitimciler tarafından kabul dereceleri
dc.contributor.advisor | Barutçugil, İsmet | |
dc.contributor.author | Öğüt, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:47Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344547 | |
dc.description.abstract | ABD'nde 1996 yılında Eyalet Okulları Eğitim Müdürleri Konseyi, bünyesinde kurulan, OkulLiderleri Lisans Konsorsiyumuna üye yirmidört Eyalet Eğitim Kurulu ve ulusal düzeydefaaliyet gösteren onüç eğitim birliğinin, ortak çalışması ile geliştirilen bu standartların bilgi,davranış ve tutum olmak üzere üç temel boyutu bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, okulmüdürlerinin eğitim, seçim, atama ve değerlendirilmelerinde kullanılmak üzere geliştirilenliderlik standartlarının tutum boyutlarının, Türkiye'de eğitimciler tarafından ne derece kabulgördüğünün belirlenmesidir. Bu çalışma söz konusu boyutlardan yalnızca tutum boyutu ileilgilenmektedir.Yedi bölümden oluşan çalışmanın, birinci bölümünde araştırmanın amacı ve önemi, ikincibölümde liderlik ile ilgili başlıca kuramlar farklı boyutlarıyla incelenmiştir.Üçüncü bölümde, Türkiye'de eğitim yönetimi, eğitim yöneticiliği, okul yönetimi ve etkilieğitim yöneticiliği konuları hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde, tutum tanımları,tutumların oluşması ve ölçülebilirliği konuları ele alınmıştır.Beşinci bölümde, konu ile ilgili olarak yapılan araştırmanın amacı, önemi ve modelianlatılmıştır. Ayrıca araştırmada elde edilen verilerin derlenmesi, çözümü ve yorumlanmasıhakkında açıklamalara yer verilmiştir. Altıncı bölüm ise, elde edilen sonuçlar ve iyileştirmeyeyönelik önerilerden oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, eğitim yönetimi, okul yönetimi, tutum, kabul dereceleri. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is, to analize the acceptance degrees of attitude dimensions ofleadership standarts which were developed to use in appointment, election and assesment ofschool principals process in U.S.A by Turkish educators.This dissertation consists of seven chapters. In the first chapter, the importance of the researchis given. In the second chapter, theories of leadership are examined.In the third chapter, educational management and school management subjects are studied. Inthe fourth chapter, theories of attitude and attitude measurability are reviewed.In the fifth chapter, the aim, importance and the model of the survey are given and in addition,the results and the tables of the analysis of the data are shown by the assistance of SPSSprogramme.The sixth chapter consists of the results and the suggestions in order to improve the currentsituation.Key words: Leadership, educational management, school management, attitude, acceptancedegrees. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında liderlik standartlarının tutum boyutlarının eğitimciler tarafından kabul dereceleri | |
dc.title.alternative | Educators' acceptance degrees of attitude dimensions of leadership standards in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201480 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206555 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |