Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorSamur, Erol
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:46Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:46Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344545
dc.description.abstractEndüstrileşme sürecinde meydana gelen hızlı gelişme, toplumu oluşturan diğer sistemler arasında ko¬pukluklara neden olmaktadır. Endüstri ile eğitim sistemi ele alınırsa, endüstride kullanılan teknoloji düzeyi geliştikçe, insan gücünün ni¬telikleri de değişmektedir. Eğitim sistemi endüstride meydana gelen gelişmelere zamanında uyum sağlamazsa, iki sistem arasında ko¬pukluk meydana gelmekte ve eğitim sisteminde kazandırılan bece¬riler endüstride geçersiz hale gelmektedir.Yapılan bu araştırmada endüstri ile eğitim arasında en kuvvetli etkileşimin olduğu Endüstri Meslek Liselerinde uygulanan beceri eğitimi uygulamasında görülen aksaklıkları ve bu uygulama esnasında öğrencilerin, okuldan işletmelere neler götürebildiklerini tespit etmeye çalışılmıştır. Bu amaçla sanayi ve üniversite için iki farklı anket geliştirilmiş ve bu anketler aracılığıyla toplanan veriler yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırma tesadüfî örneklem ile seçilmiş İstanbul ili Beykoz Ümraniye ve Üsküdar ilçelerinde faaliyet gösteren 183 işleme yetkilisi ve aynı bölgede okuyan 253 öğrenci denek üzerinde yapılmıştır. Tanımlayıcı istatistikler kullanılarak öğrenci ve işletmelerin birbirlerini algılayışları değerlendirilmiştir.Elde edilen sonuçlar genelde öğrencilerin okulda aldıkları eğitimin işletmelere çok fazla olmasa da bir katkısının olduğunu göstermektedir. İşletme yetkilileri öğrencilerin iş hayatına hazırlandıkları görüşündedir. Beceri eğitimi ile ilgilenen eğitim personelinin eğitim seviyesinin yüksekliği öğrencinin işletmeye katkı seviyesini artırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Beceri eğitimi, Endüstri Meslek Lisesi, okul sanayi işbirliği.
dc.description.abstractRapid development in the process of industrialization leads to disconnection between the systems that make up the society. If industry and education system are taken into consideration , as the level of technology used in industry has improved the qualities of human power change as well. If the education system doesn?t accommodate to the developments occured in industry in time,disconnnection occurs between the two systems and the gained skills in education system becomes invalid in industry.In this research , defectiveness that has been seen in the application of skill education which is performed in Industrial Vocational High Schools where the strongest interaction occurs between the industry and education and what students have taken to the business enterprises from school during this application has been tried to be fixed .For this reason two different surveys have been improved for the industry and the university and the obtained data have been tried to be interpreted in terms of these surveys. The research has been done on 183 business enterprise authorities who work in Beykoz, Ümraniye and Üsküdar, which are the counties of Istanbul,and on 253 experimental students who study at the same region and they have all been chosen by coincidental something. Perception of the student and business enterprises have been evaluated by using defining statistics.The obtained results usually show that the education children have at school has a contribution to the business enterprises ,although it is not that much. Managing authorities agree that students are getting prepared to the business life.The highness of the level of education of education personnel who deal with the skill education increase the level of students? contribution to the business enterprises.Key words : Skills Education,Endustrial and Vocational High School,School-Industry Cooporation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek lisesi son sınıf öğrencilerininokul eğitiminin, işletmelerdeki beceri eğitimi uygulamasına katkısı
dc.title.alternativeSchool education of the senior class students? contribution to the application of skill education at business enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational technical education
dc.identifier.yokid300216
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211331
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess