Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorYeşilkaya, Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:46Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:46Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344543
dc.description.abstractBirçok insan çalıştığı kurumda, fabrikada veya şirkette çeşitli nedenlerle görev değişikliği ister. Bu görev değişikliğini de görevde yükselerek yapmayı arzu ederler. Görevde yükselme, insanlar ile çeşitli mekanizmaları sevk ve idare etme yani yöneticilik, her zaman insanlara cazip gelmiştir. Bunun sebepleri incelendiğinde ilk akla gelen, birey yönetici olduğunda; maddi olanaklarında iyileşme olur, iyi bir kariyere sahip olup ve saygınlık kazanır, emir almadan emir verir, kişiliğine uygun bir iş yapabilme mutluluğuna erişir, benliğini tatmin eder, bunun gibi bir çok sebep sıralanabilir. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda görev yapan öğretmen ve personel içinde de yönetici olmayı düşünenler vardır. Öğretmenlerin yönetici olmasında, özel sektörde olduğu gibi çok avantaj sağlayıcı sebepler bulunmamaktadır. Buna rağmen okullarda yönetici olmak isteyen ve bu amaçla mücadele içerisinde olan öğretmen sayısı küçümsenemeyecek kadar fazladır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığına bünyesindeki okullar ile özel öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yönetici olmalarını ve onları yöneticiliğe güdüleyen etkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2006 ? 2007 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ilindeki Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsünde eğitim yönetimi ve denetimi dalında yüksek lisans yapan öğretmenler ile Pendik, Kartal ve Maltepe ilçelerindeki çeşitli Genel lise, Meslek lisesi ve İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ilinde bulunan Pendik , Kartal ve Maltepe ilçelerindeki genel lise , Meslek lisesi ve İlköğretim okullarında görev yapan 100 ( % 40 ) öğretmen ile, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsünde eğitim yönetimi ve denetimi dalında yüksek lisans yapan öğretmenler 150 ( % 60 ) öğretmen olmak üzere toplam 250 öğretmen oluşturmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden frekans ( N ), yüzde ( % ), ortalama ( X ), Standart sapmalar ( Ss ) yapılmıştır. Cinsiyet değişkenleri için t ? testi çözümlemesi yapılmıştır. Öğretmenlik Branşı, Meslekte çalışma süresi, Şu an çalışılan okuldaki çalışma süresi, Görev yapılan okul türü, Yöneticiliğe ilişkin bir eğitim alınması ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans ( ANOVA ) analizi kullanılmıştır..Verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen etkenlerle, denek gruplarının görüşleri arasında anlamlı ilişkilerin oluştuğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler : Yönetici, Okul Yönetimi, Güdüleme.
dc.description.abstractA lot of people working for institution, factory or company want to change their duties because of different reasons. They would like to make this change of duty by rising thorough the ranks.Rising to a higher position , to inspect and manage is always found attractive by people. On being researched of its reasons, what we firstly come to our mind are the person's monetary situtation changes prosperously ,person has an impressive career, is treated with respect, gives order without taking orders, becomes happy to have a suitable job for his/her self, like these many reasons can be followed. Also many teachers and personnels working at schools dependent on the Ministry of Education aim to be manager. But teachers have not several advantages over management as in the private sector . In spite of this table, a good many teachers wish and strive for management in schools. This research was made to determine the incentives for teachers in the schools dependent on the Ministry of Education and in the schools for Special Education Needs to be manager. The creation of the research, in 2006-2007 Education Year, has consisted of the teachers study for a master's degree in school management and inspection at the Institution of Social Sciences of Yeditepe Universty in Istanbul and the teachers from general high school, vocational high school and primary schools in Pendik, Maltepe, Kartal in Istanbul.The illustration of the research has consisted of 250 teachers ,100 (%40) of whom are from general high school, vocational high school and primary schools in Pendik ,Kartal, Maltepe in Istanbul and 150 (%60) of whom study for a master's degree in school management and inspection at the Institution of Social Sciences of Yeditepe University in Istanbul. The programme of SPSS Statics is used for the analysis of the data got from the questionnaire.In the process of analysing the data frequency as N, percent as%, average as X, standard devination as Ss are shown.T - test is taken for the variable gender. The one-way variance (ANOVA) analyze was used for determinig if there are differences between the variable groups about teacher branche, the duration of career ,the duration of being at the school,the type of schooland about having an education of being manager. As a result of evalvation of data, it is seen that there have been meaningful relationships between the opinions of the subject groups and impacts which motivate teachers to become administrators.In the light of these findings suggestions have been impoved.Keywords: Administrator, School Administration, Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenleri yönetici olmaya güdüleyen etkenler
dc.title.alternativeThe factors wich motivate teachers to become manager
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid300401
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211337
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess