Show simple item record

dc.contributor.advisorAnar, Suat
dc.contributor.authorAydin, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:44Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:44Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344535
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim okul müdürlerinin çatışmaları çözümleme stratejilerine ilişkin öğretmen algılarını tespit etmektir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan 20 resmi ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenlere, araştırmacının geliştirdiği anket uygulanmıştır. Geçerli geri dönen 505 anketten elde edilen veriler SPSS programına aktarılmıştır.Araştırmada, öğretmenlerin elde edilen demografik özellikleri betimsel istatistiksel analizler kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin frekans dağılımları, ortalama değerleri, standart sapma değerleri tablolarla ve grafiksel gösterimlerle sunulmuştur. Öz-yeterlik ölçeği ile elde edilen verilere çok değişkenli istatistiksel bir teknik olan faktör analizi tekniği uygulanarak örneklem için alt boyutlar belirlenmiştir. Elde edilen alt boyutların demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği, bağımsız t testi ile analiz edilmiştir. Grafiksel gösterimler MS Excel programıyla, istatistiksel analizler SPSS 13.0 programı kullanılarak yapılmıştır.Yapılan bağımsız t testleri sonucunda, altboyutlar arasında erkek öğretmenler ile bayan öğretmenlerin algıları bakımından farklılık gösteren ?Müdürlerin Problemlerde Çözüm Önerileri Sunabilme? altboyutudur. Buna göre erkek öğretmenler, müdürlerinin çatışmaları çözümlemede karşılaştıkları problemlerde çözüm önerilerini bayan öğretmenlerin algılarından farklı olarak daha yüksek değerlendirdikleri görülmüştür.Diğer yandan, altboyutlar arasında branş öğretmenleri ile sınıf öğretmenlerinin algıları bakımından farklılık gösteren ?Müdürlerin Çatışmaya Neden Olan Taraflara Adil Davranma? altboyutudur. Buna göre branş öğretmenleri, müdürlerinin çatışmaları çözümlerken çatışmaya neden olan taraflara adil davranmalarını sınıf öğretmenlerinin algılarından farklı olarak daha yüksek değerlendirdikleri görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the teachers? perception about the conflict resolving strategies of primary schools principals.In this research ?screening? model was used. The survey, prepared by the researcher, was filled out by teachers working in 20 official schools in İstanbul province Kucukcekmce municipality. The approved results of 505 surveys are transferred to the SPSS programme.The demographic properties of the teachers are solved with descriptive statistical analysis method. Data?s frequency distribution, average values and standard deviations are represented in tables and graphically. Multi variable statistical method called Factors Analysis was applied to the values obtained with the scale of self - sufficiency to define sub dimensions of the samples. Using the independent T test, the obtained sub dimensions were analyzed if they differ according to the demographic properties. Graphics were represented by MS Excel and the statistical analyses were made with SPSS ver 13.0.According to the Independent T test?s results, one of the sub dimensions is difference of perception between the male and female teachers in case of ?The ability of principals to offer problem solving suggestions?. Thus, the male teachers, contrarily to the female teachers, assessed higher their principal?s solution suggestions while faced with problems when resolving the conflicts.On the other hand, another sub dimension is difference of perception between the class teachers and the branch teachers in case of ?Principals fair behavior against parties in a conflict?. As a result, branch teachers, contrarily to the class teachers, assessed higher their principal?s fair behavior against parties in a conflicten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin çatışmaları çözümleme stratejilerine ilişkin öğretmen algıları
dc.title.alternativeTeacher's perception regarding strategies used by primary school principal's to resolve the conflicts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmConflict
dc.identifier.yokid9002072
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241832
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess