Show simple item record

dc.contributor.advisorAnar, Suat
dc.contributor.authorCan, Nurbay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:43Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344533
dc.description.abstractBütün alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da yönetim artık ön plana çıkmıs bir boyut arzetmektedir. Yani kalite faktörünün kurumsal boyutta etkin kılınabilmesi için yönetim tarzve tutumlarında ve yönetici profillerinde değisikliklerin kaçınılmaz olduğu ve liderlikvasıfları bilimsel tarzlar dahilinde gelismis yöneticilerin artık kurum ve kuruluslar için birgereklilik olduğu aksi söylenemeyecek kadar kanıksanmıs bir durumdur. Öncedenkararlastırılmıs eğitim-öğretim amaçlarının gerçeklesme sürecini, eğitim örgütleri olanokullarda, eğitim ve öğretimin amaçlara en uygun biçimde yürütülmesini sağlamak, eğitimsürecini gelistirmek ve bu alandaki görevlilere yardımcı ve destek olmak ve kısacası eğitimolayını yönetmek gibi zor bir yönetim görevi verilen eğitim yöneticilerinin donanımlarınınne olduğunun arastırılmasından öte olması gerektiğinin çok iyi saptanması ve bu konudahizmet içi eğitim ve yetistirme eğitimlerinin planlanarak uygulamaya konulmasıgerekmektedir.Eğitim yönetimi alanında son yıllarda birçok bilimsel çalısma yapılmıs ve sonuçlarıilgililere kaynak olarak sunulmustur. Bu arastırmada bu alanda bir çalısma olarakgörülebilir. Bu çalısmada ilköğretim okulu müdürlerinin etkili yöneticilik davranıslarınınilköğretim okullarında görev yapan öğretmen tarafından nasıl değerlendirildiğininbelirlenmesi ve bu durumun öğretmenlerin hangi demografik özellikleri (ölçektealınanlarla sınırlı) itibariyle değiskenlik gösterdiğinin tespiti amaçlanmaktadır.Arastırmada tarama modeli kullanılmıstır. Tarama modelleri, geçmiste yada halen var olanbir durumu var olduğu sekliyle betimlemeyi amaçlayan arastırma yaklasımlarıdır. Konu ileilgili literatür taranmıs, mevzuat incelenmis, daha önce yapılan çalısmalaradeğerlendirilmis, okul müdürlerinin görev tanımları incelenmis ve bütün bu çalısmalarınakabinde gelistirilen anket konuyu ortaya koyacak bulguları ortaya çıkarmak için örneklemolarak seçilen okullarda uygulamaya konulmus ve bulgular değerlendirilmistir. Genelanlamda öğretmenlerin müdürlerinin etkili yöneticilik davranısı sergilemede idari tutumve davranıslardan ziyade kisilik özelliklerini daha etkin görmüs olmaları dikkat çekicidir.
dc.description.abstractToday management deals with the education field. In order to become a qualifiedinstitution, innovation in management style is a must. In other words, institutions, nowon,need managers who try to achieve the quality asset through scientific ways. So,it isnecessary to decide on the period during which the training-education objectives will bedetermined in order to establish the education system in the most suitable way to achievethe objectives in schools where education organisations exist. It is also necessary todevelop the education process and to asist and support the authorised people in this field.In short, the education process means more than the determination of the people who aresupposed to teach; it also means managing, planning and, finally, practising the internaltraining system.A great deal of studies have been carried out in the management of education in recentyears, and their results have been referenced by the related authorities. So, this can be areference in this field as well.In this study, it is aimed to carry out how the attitudes andbehaviours of primary schools managers are evaluated by elementary school teachers andhow these evaluations vary depending on the teachers? demographical characteristics( limited to those taken in the scale ).In this research lineated model which is a kind of approach that describes and portrays asituation both in the past and the present, has been used.The literature related to the issuehas been researched, the legislation and the job descriptions of school principals have beenanalysed,and then the questionnaire has been developed. Finally,the questionnaire formshave been filled in selected schools and it has been found that teachers consider theprincipals? character features rather than their administrative talents as a managerialattitude and behaviour.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu müdürlerinin etkili yöneticilik davranışlarının, öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğinin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determine of how to appreciate the effective manager attitude of primary scool at master by teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.identifier.yokid9002073
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241831
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess