Mesleki teknik eğitimin gelişimi ve teknik öğretmen yetiştirmede karşılaşılan zorluklar
dc.contributor.advisor | Anar, Suat | |
dc.contributor.author | Ünlüeser, Süleyman Turgay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:41Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344527 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada; Mesleki Teknik Egitimin ve Teknik Ögretmenlerin toplum ihtiyacına cevapverme düzeyi belirlenmeye çalısılmıstır.Ülkemizin bas döndürücü bilim ve teknolojik gelismelere ayak uydurabilmesi için mesleki veteknik egitime öncelik, önem ve agırlık verilmesi, bu gelisme ve degismelere paralel olarakbilgi, beceri ile donatılmıs, ?ögretmen? olacagından emin egitimcilerin yetistirilebilmesininçözüm önerilerinin gelistirilmesi amaçlanmıstır.Arastırma mesleki teknik egitim veren Erkek Teknik, Kız Teknik, Ticaret ve Turizm, MeslekiEgitim Merkezleri ve isbirligi içinde oldukları sanayi kurumları ile sınırlı tutulmustur.Arastırma sonunda elde edilen bulgulardan kaynak gruplarının ülkemizde mesleki ve teknikegitimin ve teknik ögretmenlerin yeterlilik düzeyi ve çözümü ile ilgili birbirine paralelgörüslere sahip oldukları anlasılmıstır.Elde edilen bulgulardan yararlanılarak, mesleki teknik egitimin ve teknik ögretmenlerinbelirlenen hedeflere ulasabilmesinin ülkenin gereksinim duydugu beyin ve isgücününyetistirilmesinde saglayacagı yararlar vurgulanarak öneriler getirilmistir | |
dc.description.abstract | In this reserch; it has been worked on determining vocational-tecnical education and tecnicalteachers level of answering to the needs of society.To keep in step with our country?s scientific and tecnological improvements, it should havegiven the first importance to the vocational-tecnical education; besides these the solvingsuggestions for being brought up the teachers who are certain that they will becumeknowledgable and skillful have been aimed.This research has been limited with the industrial foundations including vocational-tecnicalschools for girls and boys, Trade and Tourism, Apperentice Education Centers.At the end of this research it has been understood that the source groups have the same pointsof vocational-tecnical education and tecnical teachers in our country.Being used the findigs, some suggestions on being brought up the brain and worgpower whichthe country needs have been presented so that vocational-tecnical education and tecnicalteachers counld reach the dims which are defined before. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Mesleki teknik eğitimin gelişimi ve teknik öğretmen yetiştirmede karşılaşılan zorluklar | |
dc.title.alternative | Inprovement of vocational-tecnical education and problems in being brought up tecnical teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational technical education | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 9002212 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241861 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |