dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Yurtdagülen Balta, Aylin Nazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:40Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344523 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı Egitim kurumlarımızda uygulanan sınavların ölçme ve degerlendirmetekniklerinden uzak olarak hazırlanması sonucunda hedeflenen kazanımlara ulasmanınzorlugunu ispatlayabilmektir.Etkili ölçme ve degerlendirme sistemi tasarlanabilmesi için ölçme ve degerlendirmekavramlarının bilimsel bir temele dayandırılması gerekir.Çalısmanın evreni İstanbul ili Anadolu Yakası Üsküdar lçesinde yer alan biri özel , biridevlet okulu olmak üzere iki ilkögretim okuludur.Bu ilkögretim okullarının 2. sınıf ve 5.sınıfögrencileri arasında yer alan 116 denek üzerinde , ögrencilere uygulanmak üzere 4degerlendirme sınavı, uygulanarak yorumlanmıstır. Davranısların sınıflandırma yöntemiolarak, ögretmenlerin bir okul yılı boyunca kendi derslerini nasıl sıralayarakgelistireceklerinin ve bu sekilde çocukları alt düzey davranıstan üst düzey davranısagötüreceklerinin ortaya konmasının yararlı olacagı düsünülmektedir.Egitimle ilgili olan bu arastırma,matematiksel bir arastırmadır ve uygulanan sınavların birbölümü bilgi, kavrama, analiz, sentez, uygulama, degerlendirme basamaklarına yer verilerekhazırlanmıs(taksonomik), bir bölümü ise zihinsel basamaklar göz önünde bulundurulmadan,bilgi basamagı agırlıklı olarak hazırlanarak uygulanmıstır.Sınavların güvenirlik analizi olarak içsel tutarlılık analizi yapılmıstır.Bu baglamda descriptiveistatistiginde, min-maks degerleri, ortalama, standart sapma ve degisken homojenligianalizleri yapılmıstır.Veriler SPSS 13.00 paket programında hazırlanmıstır.=0.5, %95 güvenaralıgında test edilmistir.Student t testlerinden one-sample t testi kullanılmıstır.Bulgulardan bazıları; yeni ögretim programı geregi ögrenciyi merkeze koyan, ezberden uzak,düsünmeyi düsünmeye yönlendirici olunması yönündeki degisim, uygulanan sınavlara dayansımasının gerekliligi alınan sonuçlarda da görülebilmektedir. Yalnızca bilgi basamagınabaglı degerlendirmeye tabii olan ögrencilerin basarılarının oldukça düsük oldugugözlenmistir.Anahtar Kelimeler: Ölçme, degerlendirme, Pisa Raporu, Bloom, taksonomi. | |
dc.description.abstract | To elicit the problems occuring in the application of our educational system,it is crucial tohighlight the importance of the obligation to use the new educational program in accordancewith certain developed assessment models.Comparing educational in stitutions that use assessment in a random way, to those that applyit in a planned and organised fashion, have proved that the latter institutıons have the higheststandards of education.To create an effective assessment system, the evaluational terminology must be constructedon a scientific base.In order to guide the research, two assessment exams and two observation tests have beenorganised among 116 2 nd, and 5 nd graders from one private and one government school inÜsküdar.As a method to classify behaviors, teachers gave utmost importance to ordering theirlessons during the whole academic year in accordance with how to take students from a lowerbehavior level to a higher level.This educational research is a mathematical approach, where some of the exams applied wereprepared based on the different stages of knowledge comprehension, analysis, synthesis,application and evaluation, where as the others were based on just knowledge without takingthe other stages into consideration.The reliability of these exams was built on the internal consistency analysis Accordingly, inthe descriptive statistics, min- max values, averages, standards, and variable homogenictyanalysis were carried out. The data was based on SPSS 13.00 package program. It has beenproved through =0.5 %95 reliability interval. One sample t test has been used from studentt tests.As an outcome, it?s plainly obvious that the new educational approach, which is studentcentered,not based on memorization and inspires rational thinking, should reflect the samevalues on the exam system as well.The success achieved by students who were educated through taxonomic stages was proved tobe significanty different compared to the students who were educated through a traditionalmemorization-based system, students who were evaluated only on knowledge level wereobserved to show a much lower performance.Keywords: Assesment, Testing and Evaluation, Pisa Report, Bloom, Taxonomy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında uygulanan sınavlarda tam öğrenme(Bloom taksonomisi)nin kullanılmasının önemi | |
dc.title.alternative | The importance of the holistic approach (Bloom taxonomy) in exams applied in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Mastery learning theory | |
dc.subject.ytm | Bloom?s taxonomy | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 9002358 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241899 | |
dc.description.pages | 226 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |