Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorAktaş, Gülden
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:37Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:37Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344514
dc.description.abstractBu araştırmada, ülkemizde ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin algıladıkları öğretmenyakınlık davranışlarının düzeylerinin okul türüne, branşlara, öğrencinin cinsiyetine,öğretmenin cinsiyetine, anne eğitim düzeyine ve baba eğitim düzeyine göre farklılaşıpfarklılaşmadığı ve bu yakınlık algısının öğrencilerin güdülenmeleri ile ilişkisiincelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili ortaöğretim okullarında okuyan 385erkek (%51.6), 261 bayan (%48.4) olmak üzere toplam 746 öğrenci oluşturmuştur.Öğrencilere öğretmen yakınlık davranışları ölçeği ve derse yönelik güdülenmedüzeylerini belirlemek üzere güdü ölçeği uygulanmıştır.Araştırmada; non-parametrik teknikler, parametrik analiz teknikleri, bağımsız grup ttesti, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), post-hoc Scheffé, Tamhane's T2 testleri, nonparametrikKruskal Wallis testi, Pearson Çarpım Moment Korelasyon analizlerikullanılmıştır.Öğretmen yakınlık algıları ile güdülenme arasında ilişkinin olduğu bu araştırmanınsonuçları ile ortaya konmuştur. Öğretmen yakınlık ölçeğinde öğrencilerin verdiğicevaplardan aritmetik ortalaması en yüksek olan maddeler ?8. Öğretmenim benim kişiliközelliğimle alay eder?, ?3. Öğretmenim sınıfta benim gururumu kırıcı espriler yapar?, ?5.Öğretmenim yanlış yaptığımda sınıfta benim ismimi yüksek sesle söyleyerek beniutandırır?, ?şeklinde olmuştur. Aynı şekilde öğrencilerin verdiği cevaplardan aritmetikortalaması en düşük olan maddeler ise ?10.Öğretmenim ben hasta olduğumda eve telefonaçıp ?geçmiş olsun? der?, ?32.Öğretmenimiz bizler oyun oynarken yanımıza gelerekoyuna (basketbol, futbol vb.) katılır?, ?9.Öğretmenim benimle ilgilenerek nasıl olduğumusorar?, şeklinde olmuştur.Anne eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlıkdavranışlarında da artış olduğu da belirlenmiştir. Öğrencilerinin algıladıkları öğretmenyakınlık davranışlarının ortaöğretim türüne ve sınıf mevcuduna göre de değişiklikgösterdiği görülmüştür. Aynı zamanda sınıf mevcudunun azlığı öğrencileringüdülenmeleri üzerinde de etkili olmuştur. Sonuçlar bu bulgular ışığında tartışılmıştır.Anahtar kelimeler: Öğrenci, Öğretmen yakınlığı, Güdülenme
dc.description.abstractThe study focuses on whether secondary students? perception of the level of teachers?close concern varies according to type of school, course content, gender of student,gender of teacher and parents? education level, and the relationship between this attitudeand student motivation. 385 male and 261 female students were selected among differentsecondary schools in Istanbul. A teacher-concern scale and a course motivation scalewere used in the study.Non-parametric, parametric analysis techniques, independent group t test, one wayANOVA, post-hoc Scheffe, Tamhane?s T2 tests, non-parametric Kruscal Wallis test,pearson Çarpım moment Correlation analysis?s have been used in this study.Results indicated that there is a relationship between students? perception of teachers?close concern and motivation. The highest mean scores obtained through items in theTeacher Concern Scale were ?8: The teacher jokes on my personality traits?, ?3: Theteacher makes fun of my behaviors, which deflates me.? ?5:When I make a mistake, theteacher pronounces my name loudly in front of my friends and this embarrass me.?Meanwhile, the lowest mean scores obtained through the following items. ?10: When Ifeel sick, the teacher calls me home and wishes well.? ?32: when we play in the garden,the teacher joins us in football, basketboll etc.? ?9: The teacher cares for me.?It was also clear from the results that as the mothers? level of education increases,teachers? concern level also increases. Student perception of teacher closeness was alsofound increasing according to the type of school and class size. Additionally, it was alsofound that the smaller the class size the higher the motivation. Results were discussedthrough all these findings.Key words: student, closeness to teacher, motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlığı ile güdülenme düzeyleri arasındaki ilişki: İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeThe relationship between secondary school students perception of teacher closeness and motivation: An İstanbul case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.identifier.yokid9002524
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241878
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess