Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi
dc.contributor.advisor | Börü, Meliha Deniz | |
dc.contributor.author | Aydin, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:36Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344510 | |
dc.description.abstract | Belli bir amaç için insanı harekete geçiren güç demek olan motivasyon ya da diğer birdeyişle güdü özellikle de günümüzün kazandıran, sihirli sözcüğü haline gelmiş; bireyseldüzeyden toplumsal düzeye kadar uzanan oldukça geniş bir yelpazede pek çok düzenleyiciişlevin yanı başında yer alır ve ele alınır olmuştur. İçinde bulunduğumuz çağ hızın vebilginin çağı; bilgiye hızla ulaşan onu hızla işleyen kazanıyor. Eğitim sistemimiz ise çağaayak uydurmak için atılım yapmakta. Değişen programlar, eklenen yeni dersler okullardakieğitim kalitesini arttırmayı hedeflemekte.Hangi çağda olursa olsun çocukların okul başarısı, öğrenci- öğretmen- aile üçgenininoluşturduğu şartlardan etkilenmektedir. Okul başarısı ölçülürken başarısızlığın en çokgörüldüğü dersin Fen Bilgisi olduğu gerçeği ortaya çıkar. Başarıyı arttırmanın yollarındanbiri de öğrencinin motivasyonunu arttırmaktır. Ne var ki, insan bir makine ya da araçtançok farklıdır. Gereksinimleri, beklentileri amaçları olan insan; yaratıcılığıyla, sayısızyetenekleriyle ayrı bir öneme sahiptir. Bu üstünlüğe sahip olan insanın davranışlarındaetkili olan motivasyon konusu göz ardı edilemez.Araştırmada elde edilen sonuçlar daha önce de bu konuda yapılan araştırmaları desteklerniteliktedir. Araştırma verilerine göre;- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinden duydukları motivasyon düzeylerinin okullarına görefarklılık göstermediği,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinden duydukları motivasyon düzeylerinin sınıflarına görefarklılık gösterdiği ve sınıf yükseldikçe motivasyon düzeyinin düştüğü,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinden duydukları motivasyon düzeylerinin cinsiyetlerinegöre farklılık göstermediği,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinden duydukları motivasyon düzeylerinin çalışmaortamlarına göre farklılık göstermediği,x- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinden duydukları motivasyon düzeylerinin anne vebabalarının eğitim düzeylerine göre farklılık göstermediği,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinin önem derecesine ilişkin değerlendirmelerininokullarına göre farklılık göstermediği,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersinin önem derecesine ilişkin değerlendirmelerinin çalışmaortamlarına göre farklılık göstermediği,- Öğrencilerin Fen bilgisi dersine verdikleri önem ile dersten duydukları motivasyonarasında doğrusal bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonuçları ışığında öneriler getirilmiştir. Araştırmanın bu alandaki çalışmalarıkatkı sağlaması ve yeni çalışmalara ışık tutması beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | Nowadays ?motivation?; power which actuate human being to reach his obvious goals orin the other words impulse, is the magic word always bring in awards. Subject ofindividual and communal planes of organizing functions. We are living in information agenow your success depends on the speed you achieve and process the information. Oureducation system is enterprising to abreast of the age. The aim is to improve our educationquality, changing programs; lessons which are adding to curriculum are serving to reachthis aim.At every age children?s school success depends on the conditions which constituted by thetriangle of student-teacher-parent. When we want to evaluate school success it appears thefact of failure in science lessons ratio is higher than the other lessons. One way ofimproving success of student is to improve the motivation but there are differencesbetween machine, vehicle and the human being. Human being have necessities,expectations, goals also have countless abilities and creativity those are made human beingunique. Motivation subject which is effective at human behavioral gains higher importancebecause ascendancy of human being.Consequences of this survey give countenance to previous surveys. According to surveydata?s;- Science lesson motivation level does not change at different schools,- Science lesson motivation level changes with classes, motivation level decreases whenclasses escalate,- Science lesson motivation level does not change with the sexuality of students,- Science lesson motivation level does not change with different study environments, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi | |
dc.title.alternative | Priority of internel and external motivation at science lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 9002397 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241155 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |