Rehber öğretmenlerin görevlerine ilişkin öğretmenlerin beklentileri ve algıları
dc.contributor.advisor | Saçan, Adil Serdar | |
dc.contributor.author | Akin, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:36Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344508 | |
dc.description.abstract | lkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin okullarında görevli olan rehberögretmenlerin görevleri hakkında ne düzeyde bilinçli olduklarını ölçmeye yönelik analizleriniiçeren bu arastırma ile Yalova ilindeki ilkögretim okullarında görevli ögretmenlerin, rehberlikhizmetlerinden sorumlu rehber ögretmenin görevleri konusunda halihazırdaki beklenti ve algıdüzeylerini saptamak amaçlanmıstır. Bu çalısmada Milli Egitim Bakanlıgı rehberlik vepsikolojik danısma hizmetleri yönetmeliginin rehber ögretmene yükledigi görevler dikkatealınarak hazırlanan anket ögretmenlere uygulanmıs, elde edilen veriler frekans ve yüzdeler,aritmetik ortalama ve standart sapmalar halinde Çizelgelestirilmis ayrıca bagımsız grup t-testi,tek yönlü varyans analizi (anova) gibi istatistiksel analizlere tâbi tutulmustur.Tarama modelinin kullanıldıgı arastırmada veri toplama aracı olarak; arastırmacıtarafından yeniden düzenlenen ve rehber ögretmenin görevleri hakkında ögretmenlerin bilinçdüzeylerini ölçmeyi hedefleyen toplam 40 soruyu, kisisel bilgileri saptamak amacıyla toplam5 soruyu içeren ?rehber ögretmenin görevleri? anketi uygulanmıstır. Ankette likert tipi 5'liderecelendirme ölçegi kullanılmıstır.Bu kapsamda Yalova ilindeki ilkögretim okullarında görevli toplam 170 ögretmenarastırma grubunu teskil etmektedir.Arastırma sonucunda, ögretmenlerin rehber ögretmenlerin asli görevleri konusundayeterli bilinç düzeyine sahip oldukları gözlenirken, rehber ögretmenlerin kesinlikleyapmaması gereken görevleri de onlardan bekledikleri tespit edilmistir.Ayrıca deneklerin verdikleri cevaplarla cinsiyet, yas, kıdem, bulundukları okuldaçalısma süresi ve brans degiskenleri arasında 0. 5 düzeyinde anlamlı bir farklılıgarastlanmamıstır. | |
dc.description.abstract | Together with this research including analyses aiming to measure that how much theteachers working at primary schools are aware of the duties of student advisors working atprimary schools, it is aimed to determine the current perception and expectation levels ofteachers working at primary schools towards the responsible student advisor?s duties in theprovince of Yalova. Within this study, a questionnaire prepared by taking the tasks imposedupon student advisors by regulations of Ministry of Education Psychological Counseling andGuidance services into consideration has been applied to teachers, and the data obtained havebeen tabulated in frequencies and percentages, arithmetic mean and standard deviation. Inaddition to these, the data have also undergone statistical analyses such as independent t-testand unilateral variance analysis.Within the search where scanning model was utilized, as data collecting means, ?theduties of student advisor? questionnaire including a total of 40 questions aiming to measurethe teachers? awareness levels of student advisors? duties and a total of 5 questions aiming todetermine personal data has been applied. In the questionnaire, Likert-type grading scale withfive options has been used.In this context, a total of 170 teachers appointed at primary schools in Yalova haveconstituted the research group. As a result of the research, it has been observed that teachersare on a sufficient awareness level about the student advisors? duties; however, it has beenalso observed that teachers also expect duties from student advisors that they should notfulfill.Besides, a meaningful 0. 05 level difference have not been encountered between theanswers given by the subjects and gender, age, seniority, the period of working time withinthe school they are present and branch variables.Key words: Psychological counseling and guidance, Developmental guidanceapproach, Information society education paradigm | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Rehber öğretmenlerin görevlerine ilişkin öğretmenlerin beklentileri ve algıları | |
dc.title.alternative | The teachers`s expectation and perception about the duties of the student advisors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Expectations | |
dc.subject.ytm | Teacher expectations | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Psychological consulting | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 9002476 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241157 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |