dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Kiliç, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:34Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344504 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada ?Türkiye'de Orta Mesleki-Teknik Egitim ve İstihdam? baslıgı altında OrtaMesleki-Teknik Egitim sisteminin is dünyasının ihtiyaç duydugu vasıflı isgücünükarsılamadaki önemi, gerekliligi ve Orta Mesleki-Teknik Egitim istihdam iliskisi üzerindedurulmus, Orta Mesleki-Teknik Egitim sisteminde yasanan sorunların istihdam üzerindekietkileri saptanmaya çalısılmıstır. Çalısma ; giris ve problem durumu, konu ile ilgili temelkavramlar ve Orta Mesleki-Teknik Egitimin tarihsel gelisimi, Orta Mesleki-TeknikEgitimin düzenlenmesi, Orta Mesleki-Teknik Egitim ve istihdama etkisi, Orta Mesleki-Teknik Egitimde sorunlar ve yeni degerler, arastırma yöntemi, sonuç ve öneriler olmaküzere yedi bölüm altında toplanmıstır.Çalısma nitel arastırmanın veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi ileyapılmıstır. Çalısmamız Orta Mesleki-Teknik Egitim ve istihdamı Türkiye geneli içindedegerlendirdiginden, konu ile ilgili düzenli, güvenilir ve güncel bilgiler için Türkiyeİstatistik Kurumu, Devlet Planlama Teskilatı, Milli Egitim Bakanlıgı, İs ve isçi BulmaKurumu verileri temel alınmıstır. Bilimsel bildiri, konferans, makale ve süreli yayınlar ileçesitli dernek, sendika ve meslek odaları yayınları yardımcı veri kaynakları olarakkullanılmıstır. Elde edilen veriler amaca uygun olarak betimsel analiz teknigi iledegerlendirilmistir.Türkiye'de Orta Mesleki-Teknik Egitim ile istihdam arasındaki iliski çalısmamızınsonuçları ile gösterilmistir. Orta Mesleki-Teknik Egitim sisteminde program gelistirme,finansman saglama, mezunların istihdamı ve is dünyasının ihtiyaçlarına uygun isgücüyetistirme sorunlarının bulundugu görülmüs ve bu sorunların çözümünün okul-isletmeisbirligi ile saglanacagı sonucuna varılmıstır. Yine çalısmada Türkiye'nin istihdam, issizliksorunlarının çözüm merkezinde Orta Mesleki-Teknik Egitimin nitelik kazanarakyaygınlastırılması gerektigi ortaya çıkmıstır.Anahtar Kelimeler: Mesleki Teknik Egitim, istihdam, okul isletme isbirligi, isgücü, issizlik | |
dc.description.abstract | In this study under the topic ?Secondary Vocational and Technical Education andEmployment in Turkey?. We tried to underline the importance of qualified workers neededin industry , the relation between Secondary Vocational and Technical Education andEmployment and the effects on it caused by internal problems of Secondary Vocationaland Technical Education?s. This research contains seven main topics which are:Introduction and problems, The Basic Concept tutorial and the history of the SecondaryVocational and Technical Education, The revaluation of Secondary Vocational andTechnical Education, The Secondary Vocational and Technical Education and the effectson Employment, The problems and new values for Secondary Vocational and TechnicalEducation, Method, Conclusion and suggestions.This study is built on data acquired bye inspecting to commands of qualifying researches.Since or study?s is evaluated in terms of employment and Secondary Vocational andTechnical Education as an internal subject , the data?s are acquired from the most reliableup to data researches like the Turkish society ministry of education , National planningorganization the society of employment end employee . Secondary data was acquiredfrom, scientific researches , conferences , essays an the very topics , journals , syndicates ,associations, unions and regular press releases by these above mentioned. All dataacquired was used accordingly to serve the topic with subjective analysis techniques.The Connections between Secondary Vocational and Technical Education andEmployment are shown with the results in our study. The outcome of our defined thatmajor problems are caused bye the lack of the development for the Secondary Vocationaland Technical Education, system programs as much as the financial support for it. Anotheroutcome was the gap that?s occurs between the needs of the employer for qualifiedemployers and educational system to provide it as asked.Key Words: Secondary Vocational and Technical Education, Employment, Cooparation ofschools and industry, industry labor, unemplayment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de orta mesleki-teknik eğitim ve istihdam ilişkisi | |
dc.title.alternative | Secondary vocational and technical education and employment in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Unemployment | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Employment | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Education economy | |
dc.identifier.yokid | 9002529 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241882 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |