Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorGülsoy, Burak Şerafettin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:32Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:32Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344495
dc.description.abstractBu araştırmada ?Endüstri Meslek Lisesi Elektrik-Elektronik Bölümünde Öğrenim GörenÖğrencilerin İşletmede Uygulanan Mesleki Eğitim (Staj) Çalışmalarının Değerlendirilmesi?başlığı altında 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu uyarınca öğrencilere işletmelerdeyaptırılan meslek eğitimi uygulamalarının analiz edilmesi, uygulamadaki durumun tespitedilmesi, öğrencilerin işletmelere uyum sağlayabilme düzeylerinin belirlenmesi, meslekeğitimi sonunda kazandırılması amaçlanan bilgi birikimi ve uygun davranışları edinmedüzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; giriş ve problem durumu, Türkiye'deki meslekive teknik eğitimin durumu, Türkiye'deki mesleki ve teknik eğitimin genel yapısı,Türkiye'deki mesleki eğitimde okul-işletme işbirliği, karşılaştırmalı eğitim, ilgili araştırmalar,yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere dokuz bölüm altındatoplanmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Anadolu yakası sınırları içerisinde sekiz endüstri mesleklisesinin elektrik-elektronik bölümünde öğrenim gören ve mesleki eğitimlerini işletmelerdegerçekleştiren 11.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın temel veri kaynağınıanketlerle toplanan veriler oluşturmuştur.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Eldeedilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), standartsapma (ss), t testi ve varyans (anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlıbir farkın olup olmadığı p<0.05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın yedinci bölümünde, deneklerin demografik bilgilerine, araştırma evrenindekiöğrencilerin iş yerlerine ve staj yapılan işyerinin eğitim yönüyle değerlendirilmesine ilişkinbulgulara yer verilmiştir.Araştırmada öğrencilerin %65,3'ünün, işletmelerde sekiz saatten fazla çalıştırıldığı,öğrencilerin %40,8'i, iş yerinin tek bir ünitesinde staj eğitimini tamamladığı, öğrencilerin%68,8'inin, koordinatör öğretmeni iş yerini denetlemeye düzenli olarak gittiği vb. bulgularaerişilmiştir.Koordinatör öğretmenlere mümkün olduğu sürece kendi bölümleri dışındaki bölümlereyönelik koordinatörlük görevi verilmemesi; İş yerlerinde mesleki eğitim (staj) çalışmasıyapan öğrencilerin, eğitim gördükleri süre içerisinde bilgi ve beceri kazanmalarınısağlayabilecek imkânların oluşturulması; iş yerinde mesleki eğitim gören öğrencilerin, stajdönemi bittiğinde çalışma hayatına dair gerçekçi düşüncelerle ayrılması sağlanmalı veilerdeki iş hayatını olumsuz etkileyebilecek olaylar yaşanmasına izin verilmemesi vb. gibiönerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: mesleki ve teknik eğitim, okul-sanayi işbirliği, mesleki eğitim (staj)
dc.description.abstractIn this research; we have tried to determine the situation in aplication and the level of the student?s adaption in workplaces, the setting level of the skills and knowledgements that are wanted during the technical education (course) and we have tried to analysis the application of the technical education in workplaces in accordance with Technical Education Law numbered 3308 under the title ? The Evaluation of the Professional (Technical) education studies that the students do in industry? .This research consists of nine chapters. The first chapter of the research presents the entry and the problem. Other chapters are;the situation and the general structure of the technical education in Türkiye, the collaboration between school and industry ,comparative education ,related researches,the research methods,the findings and the interpretations. And in the last chapter of the research proposal are made in accordance with the finding provided .This research is limited by the 11. class students of the electronic and electrics departments in eight industrial and technical schools, located in Anatolian side of İstanbul. The main data source is questionnaires.For statistical analysis ,the SPSS sttaic programme is used .The datas are analysed by using frequency (f) ,arithmetic mean (x) standart deviation (sd) ,t test and variance(anova) analysis. The existence of significant differences between groupes is tested on the p<0,05 level.In the seventh chapter of the research ; the findings about demographic informations of the subjects(students),the workplaces of the students and the evaluation of the workplaces in point of education are presented.In research we reached some findings that 65,3% of the students are employed more than eight hours in the workplaces, 48% of the students finish their course only at a unit of the workplace, the cooordinator teachers of 68,8% of them goto workplaces to control the students regularlyWe propose that ; the coordinator teachers have to been charged only their department students. In workplaces the student should have the opportunities that they can acquire and develop their skilld and knowledgements during their education. We must provide that the students who finished their course have realistic opinions about worklife and we must prevent the events that efffect their future worklife negatively.KEYWORDS: industrial and technical education, school-industry collaboration, technical education in application(on a workplace)ien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek lisesi elektrik-elektronik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin işletmede uygulanan mesleki eğitim (staj) çalışmasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the professional (technical) educational studies that the students do in industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmTraining program
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmSchool-industry cooperation
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.identifier.yokid9002635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241862
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess