Avrupa Uluslararası Okullar Birliği (ECIS) tarafından akredite olmuş özel ilköğretim kurumu ve lisesinin öğrenen organizasyon kültürü açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Barutçugil, İsmet | |
dc.contributor.author | Çelik, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:32Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344494 | |
dc.description.abstract | işletmelerin ba§arlarnin uzun süreli olabilmesi için rekabetçi yaklaşim ve çevresel degi§ikliklere uyum saglamak hayati önem ta§ir. Sürekli ögrenme sayesinde organizasyonlar, hizl ve belirsiz degi§en çevre ko§ullarna uyumlu olabilirler ve en üst seviyede performans elde edebilirler. i§letmelerin sürekliliginin saglanmasi için, ogrenme yetenegini sürekli kilacak örgüt kültürünün unsurlar belirlenmelidir. Günümüzde egitim kurumlarnin da sürekli degi§ime ayak uydurmalar ve rekabet ortaminda yer almalar için ögrenen organizasyon olmalar beklenmektedir.Bu tez çal§masinda organizasyonlarda örgütsel ögrenme, ögrenen organizasyon kavrami ve ögrenen organizasyon ile ilgili temel unsurlar, ögrenen organizasyonlarda kültür ve örgüt kültürünün belirlenmesini etkileyen unsurlar incelenmi§tir.Bu çal§manin amaci, bir egitim kurumunun ögrenen organizasyon olarak kabul edilmesindeki unsurlar belirlemektir. Yapilan literatür çal§masi sonrasinda ögrenen organizasyonlarda kurum kültürünün belirlenmesindeki unsurlar, liderlik tarzi, ileti§im sistemi, vizyonun payla§ilmasi, katihmci yönetim, personel güçlendirme, bilginin payla§ilmasi, takim çal§masi ve i§birligi, esnek örgüt yapisi, performans degerleme ve ödül sistemi olarak belirlenmi§tir. Ara§tirma Avrupa Uluslararasi Okullar Birligi tarafindan akredite olmu§ bir egitim kurumunun ilkögretim ve lisesi ile yürütülmü§tür. Bilgiler kurumdan anket yoluyla toplanarak SPSS istatistik programi yardimi ile analiz edilmi§tir. Veriler T testi, Varyans analizleri yapilarak degerlendirilmi§tir. | |
dc.description.abstract | It is vital for companies to run for long term success in the world so allorganizations must adopt the environmental changes to be competitive. By the help oflearning competence, the organizations can be adoptive to the environment conditionsand can achieve the highest performances. Today, it is necessary to determine theelements of the organizational culture to be permanent. It is expected from thecompanies to assign the elements of organizational culture, in order to be adaptive.In this study, organizational learning, the concept of learning organization andthe basic elements related to the elements determining the organizational culture,learning organizations, culture in learning organizations have been examined.The objective of the study was to determine the elements affecting theintegration through organizational culture in the learning organizations. After the reviewof existing literature, the elements affecting the integration through organizationalculture in the learning organizations were mentioned as leadership style, communicationsystem, sharing vision, participative management, empowerment, sharing knowledge,team work and cooperation, flexible organization structure, performance assessment andreward system. The research was conducted at a primary and high school of aneducational institution accredited by European Council of International Schools. Thedata collected from the institution through questionnaires were statistically analyzed theSPSS for Windows 10.0. The data were assessed by the T test, Variance analyses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Uluslararası Okullar Birliği (ECIS) tarafından akredite olmuş özel ilköğretim kurumu ve lisesinin öğrenen organizasyon kültürü açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of a private primary and high school accredited by European Council of International Schools (ECIS) from the view point of learning organization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Corporate culture | |
dc.subject.ytm | Special education institutions | |
dc.subject.ytm | Private education | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | 7E learning model | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.identifier.yokid | 9002586 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241870 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |