Eğitim örgütlerinde toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi: Sultanbeyli ilçesi örneğinde bir çalışma
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Uluğ Akça, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:30Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344490 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda, Toplam Kalite Yönetimi, iş dünyası içerisinde en çok konuşulankavramlar arasına girmiş bulunmaktadır. Günümüzde sadece işletmeler değil, özelve kamu kurumları da kalite programları uygulamaktadırlar. Toplam kaliteyönetimi örgütün tüm düzeylerinde, her türlü ilişki ve süreçte başvurulan biryönetim şeklidir. Toplam kalite anlayışını benimseyen ve uygulayan eğitimyöneticileri ve çalışanları şüphesiz örgütsel verimliliği de olumlu yöndeetkileyecektir.Bu çalışmada kalite, toplam kalite yönetimi, Eğitimde toplam kalite kavramlarıteorik olarak ele alınmış ve eğitim kurumlarında karşılaşılan zorluklarincelenmiştir.Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin toplam kalite yönetimine bakış açılarını tespitetmektir. Bu amaçla 2005-2006 eğitim öğretim yılında İstanbul ili ve Sultanbeyliilçesinde görev yapan 600 öğretmene anket uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerdet testi ve varyans analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Toplam kalite yönetimi, yönetim, eğitim | |
dc.description.abstract | In recent years, ?The Total Quality Management? has become a real phenomenonin the business world. Nowadays, not only organisations but also public andprivate institutions are implementing quality programs. Total quality managementis a management form referred to at all relations and processes of all levels oforganisation.Educational managers and employees who are anticipated andimplementing total quality understanding, no doubt, will affect the organisationaleffectiveness positively.In this study, Quality, The Total Quality Management ,The Total QualityManagement in education concepts are explained and Difficulties duringimplementing The Total Quality Management in education organization arereviewed.The aim of this study is to determine to aspect of teachers to Total QualityManagement. Questionnaire were applied for 600 randomly selected teachersworking in Sultanbeyli county at the province of İstanbul. ANOVA and t test wereused in statistical analysis.Key Words: Total quality management, management, education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim örgütlerinde toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi: Sultanbeyli ilçesi örneğinde bir çalışma | |
dc.title.alternative | Evaluation of the total quality management in education organization: A sample of study in Sultanbeyli county | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 9002948 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241867 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |