Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorUluğ Akça, Didem
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:30Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:30Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344490
dc.description.abstractSon yıllarda, Toplam Kalite Yönetimi, iş dünyası içerisinde en çok konuşulankavramlar arasına girmiş bulunmaktadır. Günümüzde sadece işletmeler değil, özelve kamu kurumları da kalite programları uygulamaktadırlar. Toplam kaliteyönetimi örgütün tüm düzeylerinde, her türlü ilişki ve süreçte başvurulan biryönetim şeklidir. Toplam kalite anlayışını benimseyen ve uygulayan eğitimyöneticileri ve çalışanları şüphesiz örgütsel verimliliği de olumlu yöndeetkileyecektir.Bu çalışmada kalite, toplam kalite yönetimi, Eğitimde toplam kalite kavramlarıteorik olarak ele alınmış ve eğitim kurumlarında karşılaşılan zorluklarincelenmiştir.Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin toplam kalite yönetimine bakış açılarını tespitetmektir. Bu amaçla 2005-2006 eğitim öğretim yılında İstanbul ili ve Sultanbeyliilçesinde görev yapan 600 öğretmene anket uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerdet testi ve varyans analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Toplam kalite yönetimi, yönetim, eğitim
dc.description.abstractIn recent years, ?The Total Quality Management? has become a real phenomenonin the business world. Nowadays, not only organisations but also public andprivate institutions are implementing quality programs. Total quality managementis a management form referred to at all relations and processes of all levels oforganisation.Educational managers and employees who are anticipated andimplementing total quality understanding, no doubt, will affect the organisationaleffectiveness positively.In this study, Quality, The Total Quality Management ,The Total QualityManagement in education concepts are explained and Difficulties duringimplementing The Total Quality Management in education organization arereviewed.The aim of this study is to determine to aspect of teachers to Total QualityManagement. Questionnaire were applied for 600 randomly selected teachersworking in Sultanbeyli county at the province of İstanbul. ANOVA and t test wereused in statistical analysis.Key Words: Total quality management, management, educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi: Sultanbeyli ilçesi örneğinde bir çalışma
dc.title.alternativeEvaluation of the total quality management in education organization: A sample of study in Sultanbeyli county
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid9002948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241867
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess