Show simple item record

dc.contributor.advisorBörü, Meliha Deniz
dc.contributor.authorÖzgür, Burcu Başak
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:29Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:29Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344484
dc.description.abstractBu arastırmada resmi ve özel liselerde görev yapan ?ngilizce öğretmenlerinin is tatminleri iletükenmislik düzeyleri arasındaki iliskinin ortaya konması amaçlanmıstır. Çalısma ?stanbul iliiçinde, Kartal, Maltepe, Kadıköy ilçelerinde çalısan 188 ?ngilizce öğretmeni üzerindegerçeklestirilmistir. Arastırmada iliskisel tarama modellerinden karsılastırma türü taramamodeli kullanılmıstır. Bu arastırmada veriler yazar tarafından gelistirilen demografikdeğiskenlerin toplanmasına yönelik bir bilgi formu, Minnesota ?s Tatmin ölçeği ve MaslachTükenmislik Ölçeği kullanılmıstır.Arastırmada; Pearson Çarpım Moment korelasyon analizleri kullanılmıs olup manidarlıklar0.01 ve 0.05 düzeyinde sınanmıstır.Resmi ve özel liselerde çalısan ?ngilizce öğretmenlerinin is tatminleri ile tükenmislikdüzeyleri arasında negatif bir iliski olduğu; bir baska deyisle is tatminleri azaldıkçatükenmislik düzeylerinin arttığı ya da is tatminleri arttıkça tükenmislik düzeylerinin azaldığıarastırmanın sonuçlarıyla ortaya konmustur.Anahtar Kelimeler: ?s tatmini, Tükenmislik, Öğretmen
dc.description.abstractThe purpose of this research is to put forward the relationship between job satisfaction andburnout of English teachers who work in the private and public schools. The research wasapplied on the 188 English teachers who work for high schools in Kartal, Maltepe andKadıköy in Istanbul province. In the research, sort of comparison scanning model of therelated scanning models was used. In this research, an information form inclined to gatheringdemographic variables which was improved by the researcher, Minnesota Job Satisfactionscale and Maslach Burnout Inventory were used.In the research, Pearson Multiplication Momentum Correlation analysis being used,expressiveness levels were tested on the 0.01 and 0.05 levels.A significant negative relationship has been found between job satisfaction and burnout in theresearch. According to this, when job satisfaction level increases, burnout level decreases, andwhen job satisfaction level decreases, burnout level increases.Keywords: Job - satisfaction, Burnout, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmenlerinin iş tatminleri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between job satisfaction and job burnout of english teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmBurnout syndrome
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid9003213
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241905
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess