Show simple item record

dc.contributor.advisorBörü, Meliha Deniz
dc.contributor.authorÇakmak, Gürol Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:28Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:28Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344482
dc.description.abstractSon yıllarda önemi gün geçtikçe artan konulardan bir tanesi de üniversitesınavı ve çesitli sınavlar öncesi öğrencilerin yasamıs olduğu sınav kaygısıdır.Artık bir sınav çağı içinde yasamaktayız. Dünyada ve ülkemizde birçok insanhayatını yalnızca sınavlarla etkilemekle kalmayıp, sınavlardaki basarılarına görehayatları hakkında kararlar vermektedirler. Bütün öğretim kademelerine giris,yerlestirme, mevcut durumu koruma, bir sınıftan veya bir okuldan diğerine geçislersınav sonucunda belirlenir. Bundan dolayı bir öğrencinin sınavları tehdit edici bir unsurolarak tanımlaması ve bir duygu durumu olarak tanımlanan sınav kaygısınınyasanmasını normal karsılamak gerekir.Bu tez çalısmasının amacı farklı tür liselerde (meslek lisesi, ticaret lisesi, kızmeslek lisesi, imam hatip lisesi, genel lise) eğitim gören lise son sınıfı öğrencilerinüniversite sınavı öncesi sınav kaygı düzeylerini ve sınav kaygısı üzerinde etkili olanfaktörlerin (cinsiyet, okul türü, tercih edilen mesleğin puan türü, anne ve babanınyasıyor, ölü, birlikte veya bosanmıs olması, özel ders alıp almama, dershaneye gidipgitmeme, daha önce sınava girmis bir kardese sahip olup olmama) iliskisel olarak elealınıp değerlendirildiği bir çalısmadır.Arastırmada anket tekniği kullanılmıstır. Anket sorularına verilen cevaplarSPSS istatistik programına girilmistir. Güvenilirlik analizi, anova (varyans analizi) vebağımsız t testi yapılarak su bulgulara ulasılmıstır.Analiz sonuçlarına göre farklı tür liselerde okuyan öğrencilerin (bilissel,duyussal ve genel) sınav kaygılarına iliskin bulgular asağıdaki gibidir.Genel liselerde okuyan öğrencilerin sınav kaygısı ölçeği puan ortalamalarıdiğer liselerde okuyan öğrencilerin sınav kaygısı puan ölçeğinden daha düsüktür. Budurum genel liselerdeki öğrencilerin lehinedir. Ayrıca elde edilen sonuçlardan kızöğrencilerin sınav kaygı düzeylerinin erkek öğrencilerin sınav kaygı düzeylerine göredaha yüksek olduğu görülmüstür. Bu durum erkek öğrencilerin lehinedir. Çalısmada ekolarak, tercih edilen mesleğin puan türü, anne ve babanın yasıyor, ölü, birlikte veyabosanmıs olması, özel ders alıp almama, dershaneye gidip gitmeme, daha önce sınavagirmis bir kardese sahip olup olmama gibi değiskenlerde iliskisel olarak ele alınmıs amaanlamlı bir fark bulunamamıstır.
dc.description.abstractIn recent years one of the unprecedented topics is the university entranceexamination and various worries that the candidates live prior to this examination.We are living in a century of examinations. It is not only that the peopleare affected by the examinations but they also decide about their lives according to theirsuccesses in these examinations. All of the education system stages such as entrance,allocation, conservation of the present status and the transition from one school toanother are determined according to the examination results. It is, therefore, normal fora student to consider the examinations as a factor of treats and perception of feelingstatus.The main purpose of this thesis is to assess the relational dependence ofvarious factors (gender, type of school, point situation of preferred career school, thelife or death status of parents, their joint livings or divorces, whether the student hastaken private training, attendance to extra classes, possession of brother or sister in theuniversity) prior to students' examination worry levels and during examination worriesamong the final class students at various secondary schools (career, commercial, girlcareer, religious and general schools).In this research, questionnaire technique is employed, and the responses to thequestions are processed by statistical software, SPSS. Reliability analysis, ANOVA(variance analysis) and independence t test are used in arriving to meaningfulconclusions. According to the results of the analysis, the findings of students(informative, visual and general) from different schools are given as follows.In general, those students from the general secondary schools haveexamination grades that are less than other school students according to the pointworries. This situation is in the favor of the students at general schools. On the otherhand, the worries of the girls' students are higher than boys depending on the careergrading type, whether parents are alive or not, they live together or divorced, they havetaken private training or not, attendance to private pre-university training centers,whether they have brothers or sisters at the present in the university). However, it is notpossible to find significant difference.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınav kaygısı:Ümraniye ilçesi farklı tür liselerde okuyan lise son sınıfı ögrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeExamination Anxiety: A research on final level students at different secondary schools in Ümraniye town
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmİstanbul-Ümraniye
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid9003193
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241823
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess