İstanbul ili Ümraniye ilçesi Mevlana Lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki ilgileri
dc.contributor.advisor | Börü, Meliha Deniz | |
dc.contributor.author | Özkaya, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:27Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344478 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı, öğrencilerin ilgileri ile meslek seçimleri arasındaki iliskinin analitikolarak ortaya konmasıdır.?stanbul Anadolu yakası Ümraniye ilçesi lise son sınıf öğrencileri evreni olusturmaktadır.Bu evrenden Amaçlı Örnekleme Metodu ile seçilen Mevlana Lisesi 11. sınıf öğrencileriüzerinde, günümüz gençlerinin ilgileri ile seçtikleri meslekler arasındaki iliskiarastırılmıstır. Arastırmada anket tekniği kullanılmıstır. Anket sorularına verilen cevaplarınverileri, SPSS istatistik programına girilmistir. Tek yönlü varyans analizi (Anova) ve ikilieslestirilmis örnek t testi (Sample t test) analizleri yapılarak su bulgulara ulasılmıstır.Analiz sonuçları göstermistir ki, öğrencinin ilgileri meslek seçerken öğrencilere yönvermektedir. Öğrenciler genellikle meslek seçimi konusunda rehberlik hizmeti almamakta,mesleki becerilerin belirlenmesine yönelik bilimsel testlere katılmamaktadır. Öğrencileriçin mesleki ilgilerini etkileyen faktörler ise, issizlik oranının oldukça yüksek olduğuülkemizin kosullarına uygun olarak, is güvencesi, sosyal güvence kosulları, kolay isbulabilme ve iyi bir maas olarak sıralanmaktadır.Meslek seçiminin doğru bir sekilde yapılabilmesi için, öğrencinin ilgi ve yeteneklerini iyideğerlendirmesi bunu yaparken de yetkili kurumlardaki uzmanlardan yardım almasıgerekmektedir. Öğrenciler seçmeyi düsündükleri meslekte çalısan kisilerle görüserek dahasağlıklı kararlar verebilirler. Meslek seçiminde son kararı öğrenci vermelidir | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to put forward the factors that common high school studentsbase on in choosing a profession and the relationship between their interests and theirchoice in an analytic perspective.The field the study is the senior students in the high schools in Ümraniye in the Anatolianside of Istanbul. On the senior students of Mevlana High School chosen with the ObjectiveSampled Method, the relationship between the interests of the teenagers and their choicewas examined. The survey technique was employed in the study. The data relating theanswers given to the questions were processed in SPSS Statistics Program. One sidedVariance Analysis (ANOVA) and Double Matched Sample T Test analyses were carriedout and following results were attained.The Analysis Results have shown that the interests of students have directed them in theirchoice. Generally, students don?t have guidance in their choice and they don?t participatein the scientific tests concerning detecting their professional talents and they are notsupported by their families and the others in terms of their choice. The factors thatinfluence their choice are, relating the high amount of unemployed people in our country,the work assurance, social assurance conditions, an easily obtainable job and a good salary.However, these factors preferred by students may not come true in the real sector.Students must consider their interests and talents in choosing a profession besides withasking the authorities for help. Students may see those who work in the field that they aregoing to choose and decide better. It should be the student who will decide what to chooseat the end. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İstanbul ili Ümraniye ilçesi Mevlana Lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki ilgileri | |
dc.title.alternative | Occupational interests of senior students of İstanbul Ümraniye Mevlana High School | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Vocational choice | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Interest | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Vocational quidance | |
dc.subject.ytm | Occupational interest | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 9003195 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241857 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |