Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorAyçiçek, Yakup
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344466
dc.description.abstractBu arastırma, ?İlkögretim ikinci Kademede Ögretmenlerin Uyguladıkları Sınıf YönetimindekiÖgretmen-Ögrenci iliskisinin Degerlendirilmesi? baslıgı altında toplanmıstır. Arastırma; girisve problem durumu, sınıf yönetiminde ögretmen ögrenci iliskisi, yöntem, bulgular veyorumlar, sonuç, tartısma ve öneriler olmak üzere bes bölümden olusmaktadır.Yapılan arastırmada, Bayrampasa Cevatpasa Müfredat Laboratuar ilkögretim okulunda anketuygulaması yapılmıstır. Ögrencilere anket uygulamasından önce gerekli bilgiler verilmistir.Arastırmada etkili bir ögretmenin, yapılacak etkinlikleri planlaması ve uygulaması, dersezamanında ve hazırlıklı girmesi, isine baglı kararlı ve tutarlı olması, kisisel serbestzamanlarında kendilerini gelistirmeleri, ön hazırlık yapmaları, her ögrenciye aynı düzey venitelikte sorumluluk, pekistireç ve ödül vermeli, bedensel cezalardan uzak durmaları, bedendilini iyi kullanmaları ve son olarak da sınıf yönetimi dersi almayanların bu konuda kapsamlıbir egitimden geçirilmeleri gerektigi saptanmıstır.
dc.description.abstractThis research is based upon ?The Assessment of Class Management Adequacy of SecondStage Primary Education Teachers According to Student Perception?. The research consist offive components as introduction and problem situation, student-teacher relation in classmanagement, methods, findings and observations, outcome, discussion and suggestions.As part of this research, a survey has been carried out to 753 students in Gaziosmanpasa infour different regions and in eleven different schools. The required information had beengiven to students before the survey.The research showed that to be an effective teacher you need to have fallowing qualities;when trying to change and correct undesirable behaviour, the teacher should select theimprovement and prevent discipline models rather than reactional discipline models; classrules should be determined and put into practice approach should be considered; the activitiesto be undertaken should be planned and put in to practice; the practice of going into lessonson time and prepared; dedicated to work, determined and consistent; self improvement in theirown time, prepared in advance, treat each students at the same standards and equally; rewardand strengthen; refrain from corporal punishment; to use good body language and finally anyteacher who has not had class management training needs to have comprehensive training inthis subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerinin öğrenci algılarına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assessment of class management adequacy of second stage primary education teachers according to student perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmIn-class interaction
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid9003415
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241907
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess