İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yöntemleri ve güdüleme derecelerine ilişkin öğretmen algıları (Çorum ili örneği)
dc.contributor.advisor | Erdoğan, İrfan | |
dc.contributor.author | Torbacioğlu, Duran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:23Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344464 | |
dc.description.abstract | Yönetim süreçlerinden biri olan iletisim, diger süreçlerin isleyisini etkileyen, busüreçlere yön veren bir yapıdadır. Güdüleme ise basta iletisim olmak üzere, birçoketkenden etkilenen bir olgudur. Güdüleme yapı olarak karmasıktır ve bireylerin, en fazlanelerden etkilenerek güdülendikleri kesin olarak saptanamamaktadır. Ancak iletisimindiger yönetim süreçlerini etkilemesi ve digerlerinden bagımsız olmasından dolayıisgörenlerin güdülenmelerini de etkileyecegi de açıktır. İnsan iliskileri, iletisimle biranlam kazanmakta ve örgütlerde belirlenen hedeflere güdülenme iletisim sayesindeolmaktadır. Çalısmaya güdülenen isgörenler, yaptıkları islerden daha iyi sonuçlar eldeetmektedirler. Bu durum örgütün belirlenmis amaçlarına ulasmasını kolaylastırmaktadır.İsgörenlerin güdülenmesini ve örgüt içi iletisimi yönlendirecek bireyler ise örgütyöneticileridir. Bu arastırmanın amacı egitim örgütlerinde yöneticiler ve ögretmenlerarasındaki iletisim ve güdüleme iliskisini belirlemektir. Bu iliskiyi etkileyen faktörleriortaya çıkarmaktır.Anahtar Kelimeler: İletisim, güdüleme, ilkögretim okulu yöneticileri | |
dc.description.abstract | Communication that is one of the Management processes both structurally affects theoperation of the other processes and directs those processes. It is a phenomenon whichis influenced by many factors, most importantly by motivation. Motivation isstructurally complicated and it has not been determined exactly that which of the factorsinfluence the individuals most, thereby motivate them. However, since interactionaffects the other management processes and is independent of the others, it obviuslyaffects the motivation of employees too. Human relations gain importance by means ofCommunication and motivation for determined objektives within organizationsdevelops by the help of interaction. Employees that are motivated to work get betterresults. This state facilitates the realization of determined objectives of theorganizations. Nevertheless, the individuals those who motivate the employees and willdirect the iner interaction are the managers of the organization. The goal of this researchis to determine the connection of communication and motivation between the managersand teachers within the educational organizations and to discover the factors thatinfluence this relationship.Key Words: Communication, Motivation, Managers of primary schools | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yöntemleri ve güdüleme derecelerine ilişkin öğretmen algıları (Çorum ili örneği) | |
dc.title.alternative | Managers of primary schools communication methods and senses for motivation levels (example city of Çorum) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Çorum | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communicative method | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 9003438 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241160 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |