Anadolu lisesine dönüştürülen genel lise yöneticilerinin örgütsel değişim sürecinde değişim liderliği (İstanbul ili örneği)
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Güvenli, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:23Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344462 | |
dc.description.abstract | 21.yüzyıl, hızlı değisimlerin yasandığı ve her geçen gün bilgi birikiminin yoğunlasarak arttığıbilisim çağdır. Toplumumuzun bilisim çağına ayak uydurabilmesi; yetisecek olan nesillerinçağa uygun kosullarda yetistirilmesi ile mümkün olacaktır. Bu nedenledir ki; eğitimsistemimizde birtakım değisiklikler gerçeklestirilmistir ve gerçeklestirilmeye devamedecektir.Türk eğitim sisteminde son yıllarda uygulamaya koyulan büyük değisimlerden biri de bazıyabancı dil ağırlıklı liselerin Anadolu Liselerine dönüstürülmesidir. Bu çalısma, liselerinAnadolu Lisesi olma yolunda geçirdikleri değisim sürecine yönelik yapılan arastırmayıkapsamaktadır. Çalısmanın literatür bölümünde örgüt ve eğitim örgütü, eğitimde örgütseldeğisim ve değisimin temel ilkeleri, değisim süreci ve değisimi yönetme, değisimin önemi ileyöneticilerin dönüstürücü liderlik rolleri ve Türk eğitim sistemi ve değisime ilisin ayrıntılıbilgi paylasılmıstır.Çalısma, bes bölüm halinde ele alınmıstır. Birinci bölümde arastırmanın problem durumu,önemi, sayıtlıları, sınırlılıkları ile tanımlara; ikinci bölümde konu ile ilgili kavramlara; üçüncübölümde arastırmanın yöntem ve modeli, evren, örneklem ve verilerin toplanmasıyla ilgilibilgilere; dördüncü bölümde arastırma sonucunda edinilen bulgulara ve besinci bölümde desonuç, tartısma ve önerilere yer verilmistir.Yapılan çalısmada, liselerin Anadolu lisesine dönüsme sürecinde, öğretmenlerin algılarınagöre, okulların değisim kültürlerini ve yöneticilerin değisime liderlik edebilme; değisimiyönetebilme yeterliliklerini ortaya koymak amaçlanmıstır. Çalısma, ?stanbul genelinde, içindebulunduğumuz eğitim-öğretim yılında Anadolu Lisesine dönüsmüs orta öğretim kurumlarındaçalısan 300 öğretmen üzerinde yapılmıs ve arastırmanın yürütülmesinde tarama modelikullanılmıstır.Arastırmada; parametrik ve non-parametrik analiz teknikleri SPSS istatistik programındauygulanmıs ve manidarlıkları 0.05 düzeyinde sınanmıs ve yorumlanmaya çalısılmıstır. | |
dc.description.abstract | The 21st century is an age in which quick changes happens and the knowledge growsbigger and bigger. The prerequisite for our society to keep up with this information age isthe education of the new generation in the reasonable ways to the new era. This is thereason of the changes in our education system today and in the future.The biggest change which was put into practice in last few years in the Turkish educationsystem is the transformation of foreign language based high schools into Anatolian HighSchools. This study comprises the change process of these high schools along the way ofbeing an Anatolian High School. A detailed study has been made in the literature sectionabout organization and educational organization, organizational change in education andthe basic principles of change, the change process and managing change, the importance ofchange and the transformational leadership roles of the managers, Turkish educationalsystem and change.The study consists of five sections. In the first section, the problem, importance,assumptions, limitations and the definitions of the study are discussed. In the secondsection, the concepts about the topic are described. In the third section, the method and thepattern of the research, the samples and the collection of the data are described. In thefourth section, the findings of the research are given. In the fifth and final section of thestudy, the results are given and discussions and suggestions have been made.The aim of the study is to demonstrate, the changing cultures of the schools and thesufficiency of the managers in leading change and managing change in the perception ofteachers through out the transformation process of the schools to Anatolian High Schools.The study has been made in Istanbul with 300 teachers working in a school which havebeen transformed into Anatolian High School in this academic year and a surveillancemodel has been used in the research.In the study, parametric and non-parametric analysis techniques have been applied in theSPSS statistical software, the meanings have been examined and tried to be explained inthe level of 0.05 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu lisesine dönüştürülen genel lise yöneticilerinin örgütsel değişim sürecinde değişim liderliği (İstanbul ili örneği) | |
dc.title.alternative | Transforming leadership of principals of high schools transformed into anatolian high schools in organizational change process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Change management | |
dc.subject.ytm | Change management | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Organizational change | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.identifier.yokid | 9003619 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241825 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |