dc.contributor.advisor | Erdoğan, İrfan | |
dc.contributor.author | Taflan, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:20Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344450 | |
dc.description.abstract | Türk egitim sisteminde ki çagdas gelismelerle birlikte, sınıf yönetimi stratejileri, okulve sınıf ortamlarımızda önemli bir yer kazanmıstır. Etkili sınıf yönetimi stratejileri, etkinögrenme için gerekli bir beceri olmasının yanı sıra ögrencilerin ögrenme ortamlarında kiyaratıcılıklarını ve sürekliliklerini destekleyici, kendilerini ifade yetilerini gelistirici birkavramdır.Bu arastırma da, ilkögretim düzeyinde Ögretmen Görüsleri ve Ögrenci Algısıyla SınıfYönetimi Stratejilerinin degerlendirilmesi amaçlanmıstır. Arastırmada bagımsız degiskenlerkisisel bilgiler, bagımlı degisken ise algılanan sınıf yönetimi stratejileridir. Amaç, hemögretmen (cinsiyet, yas, meslekte ki kıdem, brans, sınıf mevcutları) hem de ögrenciler(cinsiyet, yas, anne-baba ile iliskiler, sınıf mevcutları, okul içinde ki özgürlüktanımı)açısından etkili sınıf yönetimi stratejilerini saglamak için, algı farklılıklarını veyabenzerliklerini ortaya çıkarmaktır.Arastırmada betimsel tarama metodu kullanılmıstır. Bu yöntem 5 lkögretim okulundaki ögretmenlere ve ögrencilere(1. ve 2.kademe) uygulanmıstır.Arastırma kapsamında 150ilkögretim ögretmeni ve 282 ilkögretim ögrencisi bulunmaktadır.Anketler iki ayrı bölümdenolusturulmustur.Birinci bölümde kisisel bilgilerle ilgili sorular, ikinci bölümde ise sınıf yönetimistratejileriyle ilgili 6 farklı yönetim baslıgını içeren 34 soru bulunmaktadır.Bu arastırma, 5 bölümden olusturulmustur. Bunlar; Giris, Literatür ncelemesi,Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Öneriler bölümleridir. Bulguların degerlendirilmesinde hata payıanlamlılık düzeyi p.05 olarak degerlendirilmis ve tablolarla belirtilmistir.Arastırmada, ögretmen görüsleri ve ögrenci algısıyla sınıf yönetimi stratejileridegerlendirilmis diger bir yandan da ögretmen ve ögrencilerin sınıf yönetimi stratejilerinialgılarını kısıtlayıcı bazı durumlarında ortaya çıktıgı görülmüs ve sonuçlar bu degiskenleregöre yorumlanmıstır. (Bunlar ögretmenler için cinsiyet ve kıdem farklılıkları; Ögrencilerleilgili olarak da cinsiyet, yas, velilerin ögretmenlerle iliskileri ve ögrencinin okul ile ilgiligörüsleridir.)Bu arastırmanın, sınıf yönetimi stratejilerinin gelistirilmesi açısından ögretmenögrencive velilerin yanı sıra Milli Egitim sistemimize, ögretmen yetistiren egitimuzmanlarına ve okul yöneticilerine ısık tutacaktır. | |
dc.description.abstract | With the ultimate changes in Turkey?s education system, classroom managementstrategies became an important position in classrooms and schools. Teachers? ability tomanage a classroom effectively has long been acknowledged as a necessary skill for effectiveteaching. At the same time classroom management is to create and maintain a safe,supportive, and challenging learning environment for students.In this research? The Evaluation of Teachers Opinions and Students Perceptionsabout Classroom Management Strategies ?in primary schools, will be tried to be emphasized.In the research, independent factor is personal information?s and dependent factor is theperception of classroom management strategies.The aim of research is to find out the differences or similarities between theperceptions of both students (sex, age, their parents relations, classroom numbers, and theirfreedom in school) and teachers (sex, age, statue, level in education, classroom number...)about effective classroom management strategies.Survey method has been used. Research survey made by 5 primary schools, theirteachers and students (1st and 2nd Grade). 150 primary school teachers and 282 were in 4th,5th, 6th, 7th and 8th classroom students. Both survey forms have two parts, in first partpersonal information and independent questions are included. There are 34 questions aboutclassroom management in the second part of both forms.This research has 6 parts. Those; Introduction, literature, method, findings, results andproposals. The results, which are meaningful, a p.05 are evaluated and shown in the tables.In this research, teachers in which school they perform, have a strong perceptionsabout classroom management strategies so in parallel with this students perceptions is notdifferent dimensions. On the other hand there are some restrictive conditions that effects bothteachers and students perceptions about classroom management strategies .These are forteachers, sex, their grade in education and for students, sex, age(grade), their parents relationwith the teachers and students feeling about school.This research can lighten teachers, students and their parents for developingclassroom management strategies. Moreover, it will make useful contributions to NationalEducation System, Teacher Trainers and School Administrations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen görüşleri ve öğrenci algısıyla sınıf yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of teachers and students perceptions about classroom management strategies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 9003846 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241855 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |