dc.contributor.advisor | Barutçugil, İsmet | |
dc.contributor.author | Çamlikaya, Şerife Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:16Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344438 | |
dc.description.abstract | Eğitim, bir toplumun ilerleyebilmesi için o toplumda var olan en temel oluşumlardanbiridir. Eğitim kurumlarının en önemli amacı, bu temel görevi yerine getirebilmek için,araştıran, sorgulayan, ilkeli, riski göze alan, duyarlı, açık fikirli ve bilgili öğrencileryetiştirebilme hedefini soyut kavramlardan somut işleyişe dönüştürebilme adına gerekenaraştırma ve uygulamaları yapmaktır.Bu amaca yönelik çalışmalar tüm dünyada da yapılmaktadır ve ilköğretim okullarınayönelik en başarılı uygulamalardan birisi de IBO (Uluslararası Bakalorya Organizasyonu)tarafından geliştirilmiş olan PYP (Primary Years Programme İlkYıllar Programı) adlı biruygulama metodu bütünüdür.Son yıllarda Türk milli eğitim müfredatı eğitimde kaliteyi artırma amaçlı büyük birdeğişim ve yenilenme süreci içine girmiştir. Yaptığım araştırmanın amacı Türk ulusalmüfredatının, uluslararası bir uygulama metodu çatısı altında yapılandırılabilmesinin mümkünolup olmadığını bulabilmek ve bu metodun öğrenci, öğretmen ve sınıf içi çalışmalara birstandart, düzen, takım çalışması ruhu ve uluslararası bakış açısına getirme hedeflerineuygunluğunu görebilmektir.Araştırmada 2003 yılından itibaren katıldığım ulusal ve uluslararası seminerlerdenelde edilen kazanımlar, eğitimcilerle yapılan ortak çalışmalar, okul için geliştirilmiş müfredatve planlama örnekleri yansıtılmaktadır.Araştırma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde Uluslararası BakaloryaOrganizasyonu ve üç ana eğitim programı tanıtılmıştır. İkinci bölümde ilköğretim programınıhedef alan PYP (Primary Years Programme İlkYıllar Programı) ve bu programın kavramlar,bilgi, beceriler, tutumlar ve tüm kazanımların nasıl eyleme dönüştürüleceğiyle ilgili beş temelalanıyla ilgili araştırmaların sonucuna yer verilmiştir. Üçüncü bölümde de 1. sınıftan 5. sınıfakadar Türk milli eğitim müfredatında yer alan tüm ünitelerin PYP programını izleyen birokulda nasıl ?sorgulama programı? adı altında yıllık plan şekline dönüştürülebileceği, buyıllık planı kullanan sınıflardan biri olarak seçilen 2. sınıfın bir yıllık ?Hayat Bilgisi?müfredatını nasıl yapılandıracağı ve her bir ünitenin en ayrıntılı planlamasının nasıl yapılmasıgerektiğiyle ilgili sürdürülen tüm çalışmaların sonuçlandırılmış haline yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Bakalorya Organizasyonu, İlk Yıllar Programı,sorgulama programı, kavramlar, bilgi, tutumlar, beceriler, eylem. | |
dc.description.abstract | Education is what constitutes the principles for a society to move forward. The mostimportant aim for educational institutions is to apply these principles through raising studentswho are researchers, inquirers, principled, risk takers, sensitive, open minded and informative,and to apply these aims whereby changing abstract concepts to concrete concepts throughresearch and application.Studies for these aims are applied everywhere in the world and one of the mostsuccessful applications are in primary schools under the heading of IBO (InternationalBaccalaureate Organization) the PYP (Primary Years Programme).In recent years, the Turkish Ministry of Education has started a new process toincrease the quality of education. The aim of my research was to see if the Turkish nationalcurriculum could or could not be constructed under the roof of an international applicationand to see if these methods could bring a standard to students, teachers, in class activities andto see the conformity to the aims in terms of array, team work spirit and an international pointof view.In the research, you will see reflections of information gathered from national andinternational seminars I attended since 2003, common activities done with educators,curriculum developed for a school and planning.The research is made up of three sections. In the first section there is an introductionof the IBO and three main educational programmes. In the second section, under five mainheadings, there is the PYP (Primary Years Programme) inconjunction with a primary schoolprogramme, and the concepts, knowledge, skills, attitudes and total responses gained and howthese can be turned into action. In the third section, the final versions of all the work that hasbeen done in a school to prove how the units in the Turkish national curriculum are convertedinto ?the programme of inquiry? as the yearly plans from grades 1 to 5, second grade?s oneyear long ?social studies and science? programme of inquiry in details and how each unit canbe planned individually.Key Words: International Baccalaureate Organization, Primary Years Programme,programme of inquiry, concepts, knowledge, attitudes, skills, action. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | IB PYP programına yakından bir bakış ve Türk milli eğitim müfredatını uygulayan bir ilköğretim okulunun, IB PYP`ye göre hazırlanmış müfredatından örnek çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.subject.ytm | Primary Years Programme | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 9004478 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241828 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |