Yabancı dil öğretmenlerinin çoklu zeka düzeyleri ile kullandıkları yabancı dil öğretim yöntemlerinin ilişkisi
dc.contributor.advisor | Akdağ Aycibin, Semiha Füsun | |
dc.contributor.author | İncirci Öçalan, Ahu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:16Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344436 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, yabancı dil öğretmenlerinin çoklu zeka düzeyleri ile kullandıklarıyabancı dil öğretim yöntemlerinin iliskisini arastırmaktadır. Çoklu zeka düzeyleri vekullanılan yabancı dil öğretim yöntemleri arasında bir bağlantı bulunduğunu ortayaçıkartmak amacıyla ?stanbul Anadolu yakasındaki Yabancı Dil Ağırlıklı devlet liselerindegörev yapan yabancı dil öğretmenlerine anket uygulanmıstır.Çalısmada elde edilen sonuçlar; çoklu zeka düzeyleri yüksek olan yabancı dilöğretmenlerinin daha modern öğretim yöntemlerini tercih ettiklerini göstermektedir.Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerini kullanan yabancı dil öğretmenlerinin isesözel?dilsel zeka düzeyleri yüksek bulunmustur. | |
dc.description.abstract | This study examines the relationship between the foreign language teachers?multiple intelligence levels and the foreign language teaching methods they use. Twoquestionares were made with foreign language teachers who work in Foreign EducationLycées? in Anatolion side of Istanbul to show that there is a connection between multipleintelligence level and methods used.The results indicate that while foreign language teachers who have a high level ofmultiple intelligence prefer more modern methods, the English teachers who use traditionalmethods have high verbal-linguistic intelligence levels | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretmenlerinin çoklu zeka düzeyleri ile kullandıkları yabancı dil öğretim yöntemlerinin ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between the foreign language teachers' multiple intelligence levels and foreign language teaching methods they use | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 9004483 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241818 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |