Show simple item record

dc.contributor.advisorBarutçugil, İsmet
dc.contributor.authorAyyildiz Bektaş, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-29T07:26:15Z
dc.date.available2020-12-29T07:26:15Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344434
dc.description.abstractPerformans yönetimi dogrudan çalısanların basarıya ulasmalarında etkili bir süreçtir.Bunun yanında dolaylı olarak da çalısanların etkilesimde oldugu kisilerin demotivasyonunu olumlu yönde etkileyecek bir rolü daha vardır. Bu da beraberinde toplubasarıyı getirir.Performans yönetiminin sagladıgı güven ve isbirligi ortamı çalısanların birbiri ile olaniliskilerinde de olumlu sonuçlar dogurur.Performans yönetimi sonucu ortaya çıkan nitelikli egitmenler, nitelikli egitilen bireylerinde mimarı olur. Kaliteli ve nitelikli birey sayısının artması ülkenin sosyal ve ekonomikdüzeyinin de yükselmesini etkileyecektir.Bu arastırmanın amacı ilkögretim okullarında çalısan ögretmenlerin performans yönetimihakkındaki görüslerini belirlemektir.Arastırmada MEB'in performans yönetimi ile ilgili uyguladıgı mevcut sistem veuygulanması düsünülen taslak halindeki performans ölçüm modeli ile ilgili verilertoplanmıstır.Arastırma ölçegi üç bölümden olusmustur. Birinci bölümde demografik bilgiler; ikincibölümde MEB mevcut sistem ile ilgili ifadeler; üçüncü bölümde, performans yönetimimodeli ile ilgili ifadeler yer almıstır.İstanbul ili Maltepe ilçesindeki resmi ilkögretim okullarından seçilen örneklem grubunu,bu okullarda görev yapan sınıf ve brans ögretmenlerini olusturmustur. Tarama modelindeolan bu çalısmanın verilerinin toplanmasında ölçek tekniginden yararlanılmıstır. Egitimörgütlerinde performans yönetimi konulu arastırmada su sonuçlara ulasılmıstır: Uygulananölçek ile mevcut performans yönetimi ve birinci sicil amirlerinin yeri ile performansyönetimi modeli incelenmis, demografik özelliklere göre bazı farklılıklar oldugugörülmüstür. Mevcut performans yönetim sisteminde okul yöneticisinin rolü ve mevcutperformans yönetim sistemi boyutlarında 51 yas ve üzerindeki katılımcılar daha olumlugörüs bildirmislerdir. Egitim-ögretim faaliyetleri boyutunda sınıf ögretmenleri bransögretmenlerinden daha olumlu görüs bildirmislerdir.Anahtar Kelimeler: Egitim örgütleri, performans, performans yönetimi
dc.description.abstractPerformance management is an effective process for the employees succeeding in theircareers directly. Also it has positively indirected role to affect people?s motivation. Thus, itbrings corporate success.Relief and co-operation evironment that performance management supplies brings positiveconsequences in people?s relationships.By performance management qualified educators become the architects of qualifiededucated people.By means of increasing qualified people, it makes national social and economical level tobe increased indirectly.The aim of this research is to determine the elementary schools? teachers? point of view forperformance management.In the research, data is gathered related to being applied current system with (Board ofEducation) MEB?s performance management and draft performance measurement modelwhich is thought to be applied.The research survey is consisted of three chapters. In the first chapter, demographic data;in the second chapter the statements -related to MEB?s current system-; in the thirdchapter, the statements -related to performance management model- are discussed.The sampling group selected among state primary schools in Maltepe Districts of IstanbulCity, consists of classroom and branch teachers working at these schools. The process ofdata collecting for this research has been carried out by survey technique. The researchrevealed these results: The survey also examined the profile of current performancemanagement, prime registry manager and performance management model with respect totheir demographical properties and revealed some differences. In the current system schoolmanager?s role and aptitude to current system participants 51 and over 51, expressed amore positive point of view. Aptitude to educational activities, classroom teachersexpressed more positive point of view than branch teachers.Key Words: Educational Organizations, performance, performance managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde performans yönetimi
dc.title.alternativePerformance management in educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.identifier.yokid9004870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241163
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess