Çoklu zeka kuramının ilköğretim okulları beşinci sınıflarında uygulanması ve sonuçları üzerine nitel bir araştırma
dc.contributor.advisor | Saçan, Adil Serdar | |
dc.contributor.author | Güney, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:07Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344408 | |
dc.description.abstract | Çoklu zeka teorisi, bütün çocukların sahip oldukları dogal ve gizli güçleri, potansiyellerive yetenekleri bulmayı ve onları gelistirmeyi vurgulayan bir egitim felsefesi olarakkarsımıza çıkmaktadır. Bu yönüyle bu teori, insan zihnine açılan adeta bir penceregibidir. Bu arastırmada Çoklu Zeka Kuramı'nın tanıtılması, bu egitim programınıntemel ögeleri olan hedefler, içerik, projeler, ölçme ve degerlendirme konularında bukuramdan egitimde nasıl yararlanılabileceginin ve nasıl kullanılabilecegininbelirlenmesi, kuramın ilkögretim okulları 5. sınıflarda uygulanması ve sonuçlarınınnasıl olacagının saptanması amaçlanmıstır.Çoklu zeka kuramının nasıl algılandıgı, uygulama asaması, karsılasılan güçlükler vesonuçları ortaya koymak için yapılan bu arastırma, görüsme modeli desenli nitel birarastırmadır. Bu arastırmada amaçlı örnekleme yöntemi seçilmistir.Arastırmada elde edilen sonuçlara göre; ögrencilerin derslerden daha çok keyif aldıkları,zamanın nasıl geçtigini anlamadıkları saptanırken sınıf ögretmenlerinin de çoklu zekakuramını benimsedikleri, ancak uygulamada çesitli sorunlarla karsılastıklarıbelirlenmistir. Sınıf ögretmenleri fiziki ortam yetersizligi, araç-gereçlerin hazırbulunmaması, zaman kısıtlaması ve ögrenci sayılarının yogunlugu gibi konulardazorlandıklarını dile getirmislerdir. Bu kuramın iyi bir sekilde uygulanabilmesi ve verimalınabilmesi açısından bu sorunların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Ayrıcaögretmenlere kuram ile ilgili uygulama örnekleri sunulması, ögretmenlerin sınıf içitutumları, yöntem ve teknikler konularında egitim almaya ihtiyaç duyduklarısaptanmıstır. Bu eksiklikleri giderici hizmet içi egitimler, tanıtım ve uygulama örnekleriögretmenlere sunulmalıdır.Anahtar SözcüklerZeka, Çoklu Zeka, Kuram, Nitel Arastırma, | |
dc.description.abstract | The multiple intelligence theory is an education philosophy emphasizes the capacitypotential, secret and natural power that children have this theory is like a windowopening into the human mind. I aimed in this research to identify multiple intelligencetheory, determine how to use and get benefit from it for the basic elements of thiseducation program including; targets, contents, projects, measurement and evaluation.This is a conversation model qualitative research on how the multiple intelligencetheory perceived, application process, difficulties encountered, finding out the results.Purposeful sampling method was used in this research.According to the results of the research, it is determined that; the students enjoyed theirtime much more in lessons and couldn?t realized how the time passed, teachers adoptedthe multiple intelligence theory but also had some troubles in application. Class teachersexpressed that they were constrained because of time restriction, large number ofstudents, lack of physical environment and equipment needed. These are the problemsneeded to be solved in order to get the exact implementation and efficiency of thistheory. Also it is determined that the teachers needed to be presented about theexamples of this theory in practice, their in-class behaviors, methods and techniques. Inservicetrainings, introduction and implementation examples must be presented to theteachers in order to eliminate these problems.Key wordsIntelligence, multiple intelligence, theory, qualitative research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu zeka kuramının ilköğretim okulları beşinci sınıflarında uygulanması ve sonuçları üzerine nitel bir araştırma | |
dc.title.alternative | A qualitative research about the applicability of multiple intelligence theory which incorporates 5th class primary school students and the results | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008243 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221572 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |