dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Kaya, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:04Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344398 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, ilk ve ortaögretim okul yöneticilerinin egitim sürecine iliskin felsefitercihlerinin hangi egitim felsefesine dayandıgını belirlemek ve bu tercihleri degerlendirmekamacıyla hazırlanmıstır. Arastırma; giris, felsefe, egitim felsefesi, felsefi görüsler ve egitim,egitim akımları, Türk egitim sisteminin felsefi temelleri, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç,tartısma ve öneriler olmak üzere dokuz bölüm altında toplanmıstır.Yapılan arastırmaya, toplam 90 okul yöneticisi katılmıstır. Veriler; Daimicilik, Esasicilik,ilerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık egitim felsefi akımlarına iliskin toplam 40 ilkeyi içerenbir ölçek ile elde edilmistir. Ölçek vasıtasıyla elde edilen verilerin, amaçlara uygun olarakfrekans (f) ortalama (x) ve standart sapma (ss) puanları hesaplanmıstır. Gruplar içerisindenormal dagılım özelligi göstermeyen (n<30) gruplar için non-parametrik teknikler, normaldagılım özelligi gösteren dagılımlar içinse parametrik analiz teknikleri kullanılmıstır.Arastırmada, okul yöneticilerinin egitim sürecine iliskin felsefi tercihleri 4 boyutta(Daimicilik, Esasicilik, ilerlemecilik, Yeniden Kurmacılık) incelenmis, buna göre arastırmadaokul yöneticilerinin, egitim sürecine iliskin ilerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık akımlarınakarsı bir egilim gösterdikleri sonucuna varılmıstır. Bu egilim, günümüzde Türk EgitimSisteminin sahip oldugu felsefeyle örtüsmektedir. Bu anlamda okul yöneticilerinin TürkEgitim sisteminin felsefesine sahip olmaları egitim uygulamaları açısından olumlu olarakdüsünülmektedir.Arastırmada, okul yöneticilerinin egitim sürecine iliskin felsefi tercihleri cinsiyet, medenidurum, okul türü, görev unvanı, yas, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi, egitim düzeyi, brans,mezun olunan okul degiskenlerine göre incelenmis ve yöneticilerin görüslerinin Daimicilik,Esasicilik, lerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık boyutlarında farklılık göstermedigisaptanmıstır. | |
dc.description.abstract | This study is prepared for the purpose of defining what kind of educational philosophy theprimary and secondary school administrators? choices lean on and the evaluation of thesechoices. The study is composed of nine chapters under the titles of introduction, philosophy,educational philosophy, philosophical sights and education, education movements, thephilosophical basis of Turkish Educational System, method, findings and comments,conclusion, arguments and suggestions.Totally 90 school directors participated this research. Data was obtained with the help of ascale involving 40 items related to the education philosophical movements, perennialism,essentialism, progressivism, reconstructionism. The data gathered by the scale of measureswas computed by applying frequency (f), average (x) and standart deviataion (ss) statisticaltests. Non-parametric techniques are applied for the groups which do not show the normaldistribution and also parametric analysis are used for the groups showing normal distributionamong the all groups.In the study, school administrators? philosophical choices related to the education process areresearched at four dimensions which are perennialism, essentialism, progressivism,reconstructionism. As a result of this research, it is indicated that school administrators aretend to progressivism, reconstructionism in terms of education process. That tendency is inaccordance with the philosophy of Turkish Education System. At this point, it is consideredthat school administrators owning Turkish Education System philosophy has a positive effectat the subject of educational applications.In the study, administrators? philosophical choices related to the education process areanalyzed according to sex, marital status, school type, title, occupational seniority,administrative seniority, education level, branch and the school graduated and it is determinedthat school administrators? thoughts do not become different at the dimensions ofperennialism, essentialism, progressivism, reconstructionism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | İlk ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarına karşı eğilimlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the tendencies of the managers of primary and intermediate education against the trends of philosophy of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 9009975 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241829 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |