dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Tanit, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344384 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada egitim yöneticilerinin deger tercihleri ile yaratıcılıkları arasındaki iliski tespitedilmeye çalısılmıstır. Arastırma; Giris, lgili Literatür, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Önerilerolmak üzere bes ana bölümden olusmaktadır. Literatür bölümünde yaratıcılık ve degerlerüzerinde kapsamlı alan taraması yapılmıstır.Arastırmanın evrenini, 2006-2007 Egitim Ögretim yılında, tabakalama yöntemi ilestanbul Anadolu Yakası'nın Pendik, Kartal ve Kadıköy lçelerindeki resmi veya özelkurumlarda görev yapan egitim yöneticileri olusturmaktadır.Yöneticilerin seçimindekümeleme örneklem yöntemi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda 122 yöneticiye (41 Kadın,81 Erkek) ulasılmıstır.Arastırmada yazar tarafından gelistirilen demografik degiskenlerin toplanmasına yönelik birbilgi formu, Schwartz H. Shalom tarafından gelistirilen Schwartz Degerler Ölçegi ve EuguneRaudsepp tarafından gelistirilen Ne Kadar Yaratıcısınız Ölçegi kullanılmıstır. Verilerinanalizi için bagımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), non-parametrikKruskal Wallis-H testi, non parametrik Mann Whitney-U testi ve Pearson Çarpım MomentKorelasyon analizi kullanılmıs olup manidarlıklar 0,5 düzeyinde sınanmıstır.Arastırma ile okullardaki yöneticilerin kisisel degerlerinin kararlarındaki yaratıcılıgı etkileyipetkilemedigi arastırılmıs ve bu amaca iliskin bulgular cinsiyet, yas, medeni durum, kıdem,yöneticilik kıdemi, egitim durumu, brans,gelir düzeyi, çalısılan kademe ve hizmet içi egitimkursu degiskenleri açısından ortaya konmustur.Son olarak; degerler ölçegi ve yaratıcılık ölçegi alt boyutları arasındaki iliskiyi belirlemekamacıyla yapılan analizler sonucunda egitim yöneticilerinin deger tercihleri ile yaratıcılıklarıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. Baska bir deyisle; egitimyöneticilerinin deger tercihleri ile yaratıcılıkları arasında anlamlı bir iliski yoktur. | |
dc.description.abstract | In this study , the relationship between the value of preferences and creativities of directorsof education have been tried to determined. The rescarch consists of five main chapters asIntroduction, Relevant Literature, Method, Findings and Interpretation, Conclusion,Duscussion and Proposals.In the chapter of Literature an inclusive field has been surveyed oncreativities and values.The samplings have been formed between the education directors whoare in duty in private and state schools in Pendik , Kartal and Kadıköy in 2006-2007 educationand instruction term.The method of grouping and exampling have been done to select thedirectors of education.This study involves 122 directors.( 41 women, 81 men)In the research , an information form that developed by the writer which is used to gather thedemographic changes, Schwartz Value Scale ,develveloped by Schwartz H. Shalom , andHow Creative You Are ? ,developed by Eugune Raudsepp are used .To analysis theinformation, `t? test has been applied for independent group, one ?way analysis of variancetest has been applied (ANOVA),non ?parametric Kruskal Wakkis ?H test ,non parametricMann Whitney ?U test ,Pearson Multiplication Momentum Correlation analysis being used,expressiveness levels were used on the 0.5 level.With this study ,a research has been done on the schools? directors whether their personalvalues have an effect on their creativity of decision or not , and results for this aim have beendisplayed by gender ,age ,marital status ,seniority,seniority of management , level ofeducation, branches , level of income , level of work status and in service training course.Finally ; As a result of analysis which were conducted in the aim of defining the relationshipbetween the value scale and creativity scales sub dimensions,it has revealed that there is nostatisctically meaningful differences between the education directors? value preferences andcreativities.In other saying there isn?t meaningful differences between the value preferencesand creativities of directors of education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim yöneticilerinin değer tercihleri ile yaratıcılıkları arasındaki ilşkinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9011639 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211336 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |