Meslek liselerinde yöneticilerin okul işletmeciliği işlevlerini gerçekleştirebilme düzeyleri
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Günyüz, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344380 | |
dc.description.abstract | Mesleki ve teknik egitimin amacı, toplumun hedefleri ve is çevrelerinintalepleri dogrultusunda bireylere belirli bir meslegin gerektirdigi bilgi, beceri veuygulama yeterliliklerinin kazandırılmasıdır. Türkiye'de meslek liseleri gerek nicelikve gerekse nitelik olarak yeterli bir düzeyde olmadıgı bilinen bir gerçektir.Günümüzde teknolojideki hızlı degisim ile birlikte ortaya çıkan yeni bilimsel veteknik alanlar, nitelikli is gücüne duyulan ihtiyacı her geçen gün arttırmakta veçagdas teknolojileri içeren kaliteli bir mesleki egitimi zorunluluk halinegetirmektedir. Buda kaliteli yöneticilerin elinden çıkar.Yönetici isletmede mevcut kaynakları en iyi biçimde kullanma ve insanlarıetkili ve verimli bir sekilde çalıstırma görev ve sorumlulugunda olan kisidir. Meslekliselerinin bu karmasık yapısı içinde yönetim islevlerini yerine getirmek, yöneticilikötesi meziyetlerBu arastırmanın amacı; ?Endüstri Meslek Liselerinde Yöneticilerin Okulsletmeciligi slevlerini Gerçeklestirebilme Düzeyleri?'ne yönelik ögretmen veyöneticilerin görüslerini saptamak ve degerlendirmektir. Bu amaçla, öncelikle okulisletmeciligi ve endüstri meslek liselerinde isletmecilik islevleri incelenmistir.Okulda isletme islevlerini etkili kullanımı konusunda, katılımcı ve açık bir iletisimedayalı olumlu bir okul ikliminin olusturulması gerektigi düsünülmektedir.Arastırmanın örneklemini, stanbul li Avrupa Yakası sınırları içerisinde yer alan altıfarklı ilçeden yedi endüstri meslek lisesinde görev yapan 200 ögretmen ve 105yöneticiden olusturmaktadır.Bu çalısma altı bölümden olusmaktadır. Birinci bölüm ?Giris?, ikinci bölüm?lgili Kaynaklar? dır. Üçüncü bölümde arastırmanın yöntemi hakkında bilgilerverilmistir. Dördüncü bölüm elde edilen bulgulardan olusmaktadır. Besinci bölümdeise arastırmanın sonuçları, sonuçlara iliskin tartısmalar ve önerileri yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of vocational and technical educition is to provide adequate skkillsand training of application for individvals in accordance with profession needs anddemands from labour market and goals of society. In Turkey, it has been a fact thatVocational High Schools are not sufficient both in number and in quality. Today nowsepentific and technical fields that are result of rapid advance in technology madecompulsory for good quality labour force and good quality Vocational Educationwihich involve contemproray technoligics. To achive this goal, we need succerfulmanagers.Manager is person who can put available possibilities in use succesfully andmanager people productively. In this complex structure of vocational high schoolsadministration needs more than managing.The goal of this study is to detersmine and to evalvate the pointof views ofteachers and managers for aiming ?levels of performancefuntion for schooladministration of managers in vacational high schools?. For the sake of this purpose,school Administration and Functions of Administration in vocational high schoolshave been firstly researched. It has been thaugt that we need staff involvemen andbrain storna for effective function administration in schools. The resarch modelcovers 200 teachers and 105 managers of 7 vocational high schools in european sideof stanbul province.This study consists of six sections. First section is ?Introduction?, second is?The Relevant Documents?. In the third section, it has been given information aboutmethool of refearch. Forth section consists of findings. Fifth section covers outcomesof research, discussions and suggerstions about outcomes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meslek liselerinde yöneticilerin okul işletmeciliği işlevlerini gerçekleştirebilme düzeyleri | |
dc.title.alternative | Levels of performance functions for school administration of managers in vocational high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 9011879 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211342 | |
dc.description.pages | 271 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |