Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Ahmet
dc.contributor.authorÖksüz, Naciye Banu
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:58Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344374
dc.description.abstractBu arastırma ?stanbul ili, Kadıköy ilçesi sınırları içinde bulunan okullardakiöğrenciler temel alarak yapılmıstır. Arastırmaya 2006?2007 Eğitim-Öğretim yılında,?stanbul'da Kadıköy'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, bir okulda okuyan, 147 öğrencikatılmıstır.TKY eğitimde öğrencinin mevcut ve gelecekteki beklentilerini zamanında veekonomik olarak karsılamak amacıyla tüm çalısanların katılımı ile eğitim öğretimfaaliyetlerinin sürekli gelistirilmesi ve yenilenmesini öngören bir yönetim anlayısıdır.MEB tarafından baslatılan eğitim kurumlarında TKY uygulamaları çalısmaları 6yıldır sürmektedir. Ancak bu çalısmaların istenilen sonuçlara erisemediği ve bazıolumsuzluklarla karsılastığı gözlenmektedir.Bu arastırmada okulların TKY uygulama süresince karsılasılan problemlerdenözellikle öğrenci kaynaklı olanlar arastırılmıstır.Çıkarılan histogramlara göre verilerin analizinde T-testi, Anova testlerikullanılmıstır. Elde edilen bulgular literatür ısığında tartısılmıs ve bazı önerilerdebulunulmustur.
dc.description.abstractThis research is based on high school students who are educated in Kadıköy,?stanbul. 147 students attended to the research which was prepared in 2006?2007 academicyear at a school in Kadıköy, ?stanbul.TQM is the management understanding which anticipates the continuosdevelopment and modernization of educational-instructional activities with the participationoff all employees in order to meet the stuedents? present and future expectations ineducation economically and timely.TQM applications in educational institutions which were started by NationalEducational Ministry have been continuing for six years.However,it has been observed thatthese studies have not reached the desired results and have confronted with variousnegativenesses.In this research,we have searched that problems with which especially studentsconfronted during the application of TQM process that is proceeded by schools.According to histograms, T-test, Anova test techniques have been used to analyzethe data. The findings have been discussed the light of literature, and some suggestions havebeen given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde toplam kalite yönetiminin ortaöğretim öğrencilerine uygulanması
dc.title.alternativeApplication of total quality managament on education to high schools' students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid9012502
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241868
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess