Eğitimde toplam kalite yönetiminin ortaöğretim öğrencilerine uygulanması
dc.contributor.advisor | Çakmak, Ahmet | |
dc.contributor.author | Öksüz, Naciye Banu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:58Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344374 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma ?stanbul ili, Kadıköy ilçesi sınırları içinde bulunan okullardakiöğrenciler temel alarak yapılmıstır. Arastırmaya 2006?2007 Eğitim-Öğretim yılında,?stanbul'da Kadıköy'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, bir okulda okuyan, 147 öğrencikatılmıstır.TKY eğitimde öğrencinin mevcut ve gelecekteki beklentilerini zamanında veekonomik olarak karsılamak amacıyla tüm çalısanların katılımı ile eğitim öğretimfaaliyetlerinin sürekli gelistirilmesi ve yenilenmesini öngören bir yönetim anlayısıdır.MEB tarafından baslatılan eğitim kurumlarında TKY uygulamaları çalısmaları 6yıldır sürmektedir. Ancak bu çalısmaların istenilen sonuçlara erisemediği ve bazıolumsuzluklarla karsılastığı gözlenmektedir.Bu arastırmada okulların TKY uygulama süresince karsılasılan problemlerdenözellikle öğrenci kaynaklı olanlar arastırılmıstır.Çıkarılan histogramlara göre verilerin analizinde T-testi, Anova testlerikullanılmıstır. Elde edilen bulgular literatür ısığında tartısılmıs ve bazı önerilerdebulunulmustur. | |
dc.description.abstract | This research is based on high school students who are educated in Kadıköy,?stanbul. 147 students attended to the research which was prepared in 2006?2007 academicyear at a school in Kadıköy, ?stanbul.TQM is the management understanding which anticipates the continuosdevelopment and modernization of educational-instructional activities with the participationoff all employees in order to meet the stuedents? present and future expectations ineducation economically and timely.TQM applications in educational institutions which were started by NationalEducational Ministry have been continuing for six years.However,it has been observed thatthese studies have not reached the desired results and have confronted with variousnegativenesses.In this research,we have searched that problems with which especially studentsconfronted during the application of TQM process that is proceeded by schools.According to histograms, T-test, Anova test techniques have been used to analyzethe data. The findings have been discussed the light of literature, and some suggestions havebeen given. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde toplam kalite yönetiminin ortaöğretim öğrencilerine uygulanması | |
dc.title.alternative | Application of total quality managament on education to high schools' students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 9012502 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241868 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |