Show simple item record

dc.contributor.advisorHesapçıoğlu, Muhsin
dc.contributor.authorŞimşek, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:55Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344366
dc.description.abstractGünümüzün küresellesen dünyasında insanlar arasında ekonomik ve kültürel iliskilerinsürdürülmesinde yabancı dil bilmek bir zorunluluktur. Haberlesme teknolojisindeki hızlıgelismeler, bu iliskilerin artısındaki baslıca neden olarak görülmektedir. ülkelerarasındakiekonomik ve siyasal iliskiler gün geçtikçe artmaktadır. Bu artıs en azından bir yabancı dilbilmeyi zorunlu kılmaktadır.Yabancı dil ögretiminde yaygın olarak kullanılan geleneksel ögretim ögrenciyi edilgenkılmaktadır. Tüm dünya geleneksel ögretim yaklasımından uzaklasmakta ve ögrencininaktif olabilecegi ögrenme ortamları olusturacak yeni ögretim yaklasımları gelistirmektedir.Olusturmacılık yaklasımı da son yıllarda dünyada önem kazanmıs bir ögretim yaklasımıdır.Sosyal bilgilerden fen bilgisine, fizik, kimya ve matematik derslerinde de kullanılan buögretim yaklasımının ülkemizde İngilizce derslerinde de etkin olarak kullanılabilirligiincelenmek istenmistir.Bu çalısmanın amacı, Ortaögretim 9. sınıf İngilizce TESTER kitabının 5. ünitesininislenmesinde, ögrenci basarısı ve sınıf içi tutum yönünden olusturmacılık yaklasımı ilegeleneksel ögretim yöntemleri arasında bir farklılık olup olmadıgını belirlemektir. Buçalısmada, bir deney bir de kontrol grubu bulunmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının herbirinde 47'ser ögrenciden toplam 94 ögrenci bulunmaktadır. Deney grubundaolusturmacılık temelli ders yapılırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem izlenmistir.Arastırma ile derse katılım ile ders basarısı yönünden deney grubuna uygulananolusturmacılık yaklasımına dayalı ögretim yaklasımının daha etkili oldugu bulunmustur
dc.description.abstractIn the sphericalizing world, speaking a foreign language is an inevitable necessity as muchas economical and cultural connections between nations are continuously growing. Therapid progress of communication technology is the major reason leading this connection.The common conventional educational approach used in foreign language education makesstudents passive. The whole world disagrees the conventional educational approach andnew educational approaches where students can be active are rapidly emerging. Theconstructivist educational approach is one of them and gained popularity worldwide. It isefficacy and validity in Englih classes in our country should be evaluated.The aim of this study is to determine the difference between the conventional educationalapproach and constructivist theory in respect to students success and their classroomattitude in while teaching the fifth unit of secondary schools ninth classses? teaching book,`Tester?. There were 94 students total, 47 students in each control and testing groups. Withthis survey the constructivist approach applied on testing group is found to be moreeffective in respect to comprehension of the subjects and participation to the classesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKüreselleşme sürecinde İngilizcenin artan önemi ve oluşturmacılık yaklaşımının İngilizce öğretiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the applicability of constructivist theory in English classes and the increasing importance of english language in the progress of sphericalizing world
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmGlobalization
dc.identifier.yokid9012578
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241919
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess