Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Ahmet
dc.contributor.authorSönmez, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:53Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344359
dc.description.abstractBakanlığı'na bağlı resmi ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan matematik öğretmenlerini temel alarak yapılmıştır. Araştırmaya 2006?2007 Eğitim-Öğretim yılında, görev yapan 100 tane matematik öğretmeni katılmıştır.Bu araştırmada amacımız, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilk ve ortaöğretim kurumlarında matematik öğretmenlerin iş tatminleri seviyesini belirlemektir. Bu nedenle, matematik öğretmenlerinin cinsiyet, medeni hal, yaş, iş tecrübesi, mesleğin bireyin kendi kararı ile seçilip seçilmediği, aylık net gelir durumları araştırıldı. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın konusu hakkında bir önsöz verilmiştir. Bu bölümde, problemin özelliği açıklanmıştır. İkinci bölümde, konunun teorik açıklaması bulunmaktadır. Üçüncü bölümde, tez çalışmaları, takip edilen metot ve teknikler ve bulgular verilmiştir. Dördüncü bölümde, sonuçlar ve öneriler yer almaktadırAraştırma kapsamında kullanılan ankete deneklerin verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve elde edilen sonuçlar, frekans ve yüzdelik tablolar halinde düzenlenerek metin içinde yorumlanmıştır. Analizler SPSS paket programı ile yapılmış, verilerin analizinde ikili gruplar arası anlamlı farklılıkların tespiti için bağımsız grup t-testi, ikiden fazla gruplar arası anlamlı farklılıkların tespiti için tek faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research has been done in primary and high schools controlled by NationalEducation Ministry in İstanbul/Kadıköy and Tuzla. The research contains 100 Maths teachersworking in 2006-2007 Education and Instruction Year.In this research our purpose is to determine the level of job satisfaction of Mathsteachers working at primary and high schools controlled by National Education Ministry. Forthis reason, how the variables at sex, marital status, age, working experience, whether the jobchosen on self-decision or not and monthly income affect the level of occupationalsatisfaction of these Maths teachers working at primary and high schools were researched.This research comprises 4 parts. In the first part, an abstract has been given about the subjectof research. In this part, the nature of the problem has been explained. In the second part, thetheoretical explanation of the subject has been stated. In the third part, thesis studies, themethods and the techniques which were followed and findings have been explained. In thefourth part, the result and suggestions have been explained.The questionnaire used in the research, Maths teachers? answers have beenanalysed. The results have been explained by frequency and percentage tables. In the analysisof the research, SPSS program was used and determining the meaningful differences betweenbinary t-test for independent groups; multiple groups, oneway- ANOVA analysis was applied.The results and findings have been discussed and some suggestions have been givenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİstanbul ili Anadolu Yakasındaki ilk ve orta öğretimde görevli matematik öğretmenlerinde iş tatmini düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeThe research level of job satisfaction of maths teachers, working at primary and high schools in Anatolian Side in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid9013463
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241875
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess