Eğitimde çocuk başarısı için okul aile işbirliği
dc.contributor.advisor | Saçan, Adil Serdar | |
dc.contributor.author | Gül, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:53Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344357 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin başarı ve başarısızlık durumlarıile bağlantılı olarak aile ve okul arasındaki işbirliğinin önemini irdelemektir.Araştırmanın evrenini; İstanbul ili Ümraniye ve Kartal ilçesinde yer alan devlet okullarıoluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi; Ümraniye ve Kartal ilçesinde yer alan devletokullarından 5 okul seçilerek oluşturulmuştur.Araştırmada, öğretmen ve ailelerin okul aile işbirliğine yönelik görüşleri anket tekniğikullanılarak tespit edilmiştir. Araştırmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS programıyardımı ve ki-kare testi uygulanarak çözümlenmiştir.Araştırma sonunda şu sonuçlara varılmıştır:1. Okulda verilen eğitimi destekleyici tutum içinde olan ailelerin çocukları dahabaşarılıdır.2. Okul ile sürekli iletişim içinde olan, öğrenci sorunlarını paylaşan, öğretmen ile sürekliiletişimde olan, öğretmen ve yöneticilerle görüş birliği içinde çalışan velilerinçocukları daha başarılıdır.3. Velilerin eğitim düzeyi arttıkça, çocuğun okul başarısı ve velilerin okul ile olan ilişkisiartmaktadır.4. Çocuğun başarısında temel gereksinimler olan değerli olma duygusu, güven veyakınlık ortamı ve en önemlisi sorumluluk duygusunu iyi aşılayan ailelerin çocuklarıokulda daha başarılı olmaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the importance of parent-school relationship on thesuccess of students at the primary school level.The domain of this study is the public schools of Umraniye and Kartal counties of Istanbul.The sampling of this study is formed by picking five public schools within Umraniye andKartal counties.In this study, the opinions of parents and teachers on the school-parent relationship aredetermined by surveying. The data of this study are further processed by SPPS software andki-kare test method was used.At the end of the study following conclusions are derived1) The children whose families supporting the education in the scholl are more succesfullthan the others.2) The children whose families are always in contact with the school, sharing theproblems of their children, in contact with the teacher and having undivided opinionwith the teachers and school administration are more succesfull than the others3) As the education level of the parent increases, the success of child at scholl and therelation of parent with the school increase.4) The children whose families inspiring the vital necessities of student success such asbeing valuable feeling, trust and warmth atmosphere and the most important of all theresponsibility feeling are more succesfull than the others. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde çocuk başarısı için okul aile işbirliği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Cooperation | |
dc.subject.ytm | School between-family association | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 9013650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241827 | |
dc.description.pages | 331 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |