dc.contributor.advisor | Çapan, Cevat | |
dc.contributor.author | Reyhani, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344349 | |
dc.description.abstract | Arnold Wesker 24 Mayıs 1932'te Londra'nın dogusu Stepney'de bir Musevi isçi ailesininçocugu olarak dünyaya gelmistir. Onun egitimi kitaplara ve BBC radyolarına dayalı biregitimdir. Kariyeri Londra okulu film teknikleri bölümüne kaydolmakla baslamıstır. Öfkeligenç adam, sosyalist yazar, isçi sınıf yazarı, ya da post dramanın öncülerinden gibikelimelerle tanımlansa da o bütün bu sınıflandırmaları reddeder. Sabit bir tasvire sıkısmakyerine kendini özgür bir ruh olarak tanımlar. Trilogy kitabını yaratırken gerçek yasamından,Marxism ve Macaristan devrimi gibi birtakım sosyalist görüslerden esinlenmistir. SehriyeliTavuk Çorbası, Khan ailesini, annenin geri toparlanıslarını, zayıf iradeli babayı, çocuklarınınhayal kırıklıklarını ve ailenin parçalanısını anlatan bir oyundur. Wesker onların ortakrüyalarını göstermeye çalısır. Bu 2. Dünya Savası, Stalinism ve Macaristan devrimi ısıgındakendi sosyal görüslerini devam ettirmek amacıyla diger partilere karsı olan mücadeleleri vedengesiz dünyada gerçeklerle karsılastıklarında bu hayalin çöküsüdür. Kökler oyunuSehriyeli Tavuk Çorbasının devamıdır ve karakterlerin rüyalarına ulastıgı ilk oyun olmaözelligini tasır. Öncelikle Beatie ailesine iliskisini savunurken üzüntüsünden kurtulur vekendini anlama evresi, degisim evresi geçirdigine seyirci sahit olur. Ronnie'nindüsüncelerinin o kadar da romantik ve gereksiz olmadıgı anlasılır. Küdus HakkındaKonusuyorum bir serüveni anlatır; bu rüya karakterlerin kendilerini sehir yasamındansoyutlama ve köy yasamına mahkum bırakmadır. Bu modern yasam, kapitalizm ve onunürünlerine karsı olan tepkidir, fakat gerçek yasama karsı dirençsizliklerini anlayınca buhayalde basarısızlıga ugrar. Mutfak garsonların daha iyi bir yasama kavusmak için kurduklarıhayalleri anlatır. Oyunun merkezi Alman sef Peter ve garson Monique arasında geçen askiliskisidir. Peter'ın hayali Monique ile düzgün bir iliski kurmak ve mutfagı yeni bir yerkurabilmek için yıkmaktır. Bütün çabaları, rüyaları, umutları Mr Marango'nun yasamda is veyemek dısında daha fazla ne istenebilir sorusu ile parçalanır. Arnold Wesker Trilogy adlıeserinde karakterleri portre ederken onların gerçek yasamda yenildiklerini ve bir degisimyasadıklarını anlatmak ister, bu hem toplumun çürümüs degerleriyle hemde karakterlerinkendi güçsüzlükleri ile ilgilidir; fakat Wesker toplumu bahsedilen genis ve karanlıkcahillikten egitimle kuratabilecegimize inanır. Bu da yazarların görevidir, çünkü kelimelerinsanlarla iletisim kurmak için kullanılan köprüdür. Wesker oyunlarla bu degisim süreciniyasatmak ve seyircinin bu gelisimin bir parçası olmasına öncülük etmek ister | |
dc.description.abstract | Arnold Wesker was born into a Jewish working class family on 24 May 1932 in Stepney inthe East End of London. His education is based on books and BBC radio. His career startswhen he enrolls in London School of Film Technique. Though he is defined as an angryyoung man, socialist writer, working class author or leading post dramatist, he refuses all ofthese categories. He views himself as a free spirit rather than keeping himself bound in astagnant image. During the creation of his Trilogy, he gets his inspiration from his own life,socialist and communist thought, such as Marxism and the Hungarian Revolution. ChickenSoup with Barley describes Khan?s family, the mother?s resilience, the weak willed father, thedisillusionments of her children and their disintegration in these three acts. Wesker tries toshow their common dreams, that is, their struggle against the other parties in order to maintaintheir social views in the face of World War II, Stalinism and the Hungarian revolution;however, they collapse in this unbalanced world when they are forced to face the realities oflife. Root is the continuation of the first story, Chicken Soup with Barley, and is the first playin which the characters reach their dreams; firstly Beatie dismisses her sorrow when shedefends her relationship to her parents. She starts to use her own voice, the audiencewitnesses a self realization and transformation; it is understood that Ronnie?s ideas are notquite romantic and useless. I?m Talking About Jeruselam describes an adventure, a dream thatDave and Ada put into practise with isolating themselves from the city life and keepingthemselves in a village. This is a kind of reaction against modernization, capitalism and all ofits products. However, this fantasy fails too after they realize their weakness against therealities of their life. The Kitchen talks about waiters and dreamers. The central story tellsabout the love affair between a German chef, Peter, and the married waitress Monique.Peter?s dream is to have a stable relationship with her and to destroy the kitchen to rebuildsomething new. All their struggles, dreams and hopes end in silence when Mr Marango askshis workers what more is there in life than work and food. Arnold Wesker, in portrayingthese characters for us, aims to state that all of these characters yield in real life, andexperience transformations that can be related with the debauched values of the society ortheir inherent weaknesses. However, we can rescue the individuals from their vast and darkignorance by educating them. That is the duty of the writers because words are bridges tomaking connections with people. He also lets the audience live this transformation with theseplays and become part of this development. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The dreams and the realities of the characters in wesker trilogy and the kitchen | |
dc.title.alternative | Wesker üçlemesi ve mutfak adlı oyunlarda karakterlerin rüyaları ve gerçekleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9014590 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211343 | |
dc.description.pages | 34 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |