Özel okullarda çalışan yabancı dil öğretmenlerini motive eden faktörlerin incelenmesi (İstanbul ili örneği)
dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Türkoğlu, Haci Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344345 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada özel ilkögretim ve ortaögretim okullarında çalısan ngilizce ögretmenlerindemografik özellikleri ile ögretmenleri motive eden faktörler arasındaki iliskinin ortayakonması amaçlanmıstır. Çalısma stanbul ili Avrupa ve Anadolu yakasında bulunan Özelilkögretim ve ortaögretim okullarında çalısan 204 ngilizce ögretmeni üzerindegerçeklestirilmistir. Arastırmada bagımsız degiskenler hakkında veri toplamak amacıylaarastırmacı tarafından gelistirilen kisisel bilgi formu, Tziavia ( 2003 ) tarafından gelistirilenMotivasyon Faktörleri Anketi ve Motivasyon Öncelikleri Anketi kullanılmıstır.Arastırma grubunu olusturan ögretmenlerin demografik özelliklerini betimleyici frekans veyüzde dagılımları çıkarılmıs, sonra ölçegin toplam puanları için x , ss, x Sh degerlerisaptanmıstır. Ardından ki-kare (chi-square) analizlerine geçilmistir. Bu baglamda, motivasyonfaktörlerinin cinsiyet, yas, medeni durum, mesleki kıdem, daha yöneticilik deneyimininbulunup bulunmaması, ailede baska bir ögretmenin bulunup bulunmaması ve okul türüdegiskenlerine bagımlı olup olmadıgını belirlemek amacıyla ki-kare (chi-square) analizlerigerçeklestirilmistir.Elde edilen veriler bilgisayarda ?SPSS for Windows ver:13.0?programında çözümlenmis, manidarlıklar .05 düzeyinde sınanmıstır.Arastırma ile Özel Okullarda Çalısan ngilizce Ögretmenlerinin motivasyon faktörlerinincinsiyet, yas, medeni durum, mesleki kıdem, daha yöneticilik deneyiminin bulunupbulunmaması, ailede baska bir ögretmenin bulunup bulunmaması ve okul türü degiskenlerinebagımlı olup olmadıgını ortaya konmustur.Arastırma sonuçları ögretmen motivayonu ile ilgilidaha önceki arastırmalarla karsılastırılmıs ve tartısılmıstır.Anahtar Kelimeler: Ögretmen Motivasyonu, Özel Okulların Tarihçesi, ngilizceÖgretmenleri, Yabancı Dil Ögretimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this resarch is to put forward the relation-ship between demographic variablesand motivation factors of primary school teachers and secondary school teachers who work inthe private primary schools. The research was applied on the 204 classroom English teacherswho work in both Anatolia and Europe part of İstanbul. In the study, Personal InformationForm, Motivation Questionaire rectifield by Tziavia ( 2003 ) and Motivation PrioritiesQuestionaire were used.Frequencies and ranges of demographic variables of the sample teachers detirmined. Afterthat, x , ss, x Sh values were detirmined for the total scores. Chi-square analysis was appliedto test the relationship between motivation factors and sex, age, maritial statues, year ofteaching, managerial experience, if other teachers have in the family, and school type.In thıs study the relation between the motivation factors and sex, age, maritial statues, year ofteaching, managerial experience, if other teachers have in the family, and the school type ofthe sample teachers were put forward. Results of the study have been compared with previousstudies and discussed in teacher?s job motivationKeywords: Teacher?s Job Motivation, History of Private Schools in Turkey, EnglishTeachers, Foreign Language Teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel okullarda çalışan yabancı dil öğretmenlerini motive eden faktörlerin incelenmesi (İstanbul ili örneği) | |
dc.title.alternative | Factors that motivate foreign language teachers who work in private schools in İstanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.identifier.yokid | 9014325 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241909 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |