Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve iletişim becerileri
dc.contributor.advisor | Börü, Meliha Deniz | |
dc.contributor.author | Kaynar, İsa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344343 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı, öğrencilerin okuma alıskanlığı ve iletisim becerileriniölçmektir. Bu çalısmada ayrıca öğrencilerin okuma alıskanlığı ve iletisim becerilerinietkileyen kriterlerde ortaya konulmustur.?stanbul Anadolu yakası Ümraniye ilçesi öğrencileri evreni olusturmaktadır. Buevrende amaçlı örnekleme metodu ile seçilen Mevlana Lisesi öğrencileri üzerinde okumaalıskanlığı ve iletisim becerilerinin ve bunları etkileyen kriterlerin neler olduğu arastırılmıstır.Arastırmada anket tekniği kullanılmıstır. Amacına uygun olarak gelistirilen anketsorularına verilen cevapların verileri SPSS istatistik programına girilmistir. Tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) ve ikili eslestirilmis örnek t testi(Paired Sample t test)analizleri yapılarak subulgulara ulasılmıstır.Analiz sonuçları göstermistir ki, çok az bir öğrenci kitlesinin okuma alıskanlığıolduğunu öğrencilerin büyük bir bölümünün kitap okuma alıskanlığı olmadığını bu arastırmasonuçları ortaya koymustur. Öğrencilerin bos zamanlarını değerlendirmede daha çokarkadaslarıyla bulusmayı tercih ettiğini, öğrencilerin düzenli gazete takip etme alıskanlığınınolmadığını bu arastırma sonucu ortaya çıkmıstır. Öğrencilerin basladıkları bir kitabı bitirmesüresi olarak 2-3 hafta gibi uzun sayılacak bir sürede bitirdikleri ortaya çıkmıstır.Öğrencilerin kitap türü olarak daha çok roman ve macera türü kitapları tercih ettiği,tüm bunların sonucunda öğrencilerin kitap ve diğer yayınları okuma nedenlerinin birincisebep olarak daha iyi iletisim kurmak olduğu belirlenmistir.Toplumumuzda özellikle velilerin okuma alıskanlığının olmaması öğrencilerin deokuma alıskanlığı edinememelerine sebep olmustur. Velilerin eğitim düzeylerinin düsükolması büyük bölümünün ilkokul mezunu olması onların kitap okuma alıskanlığıedinememelerine sebep olmustur. Aile içinde özellikle babanın kitap okuması öğrencileriolumlu yönde etkilemektedir. Öğrencilerin kitap okuma alıskanlığının olmasıçevresindekilerle olan iletisimini de olumlu etkilemektedir. Okuma alıskanlığı öğrencilerinkelime dağarcığının zenginlesmesini ve düsünce ufuklarının genislemesini sağlamıstır.Böylece öğrencilerin kendilerini daha rahat ifade etme becerisini gelistirmistir bunun yanındakarsısındaki insanın da düsüncelerini dinleme ve onların düsüncelerine saygı duymayönlerinin gelistiği görülmektedir.Bu sonuçlara bakıldığında iletisim sorunlarını çözen duygu ve düsünceleriniaktarabilen karsısındakinin düsüncelerine saygı duyan kisilerin daha iyi okuyucu olduğubelirlenmistir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate the reading habits and communicationskills of thestudents. ?n this study, the criteria which influence the reading habit and communication skillsare also revealed.The universe of the study is Umraniye Mevlana high school students. In this universewith aimed sampling method the reading habits and communication skillls of chosen studentsare researched.In the research questionnaire method is used. The answers of the questionnaire wereentered to SPSS statistics program. After Anova analysis and Paired Sample Test , followingfindings were obtained.The results of the study revealed that most of the students dont have the habit ofreading. It is also stated that the student prefer meeting friends to reading, in their free time.The students prefer popular and adventure novels and the average time of ending a book is 2or 3 weeks for an average student. Besides, the research also exposed that the students don?tread newspaper regularly.Since the parents don?t have reading habit, the studens couldn?t follow somebody?sexample and couldn?t gain the reading habit. Morover, since the huge part of the parents areprimary school graduate, they couldn?t gain the reading habit and adequate culturalaccumulation and this also influnced their children?s lives. Reading habit influencesindividuals environmental communication positively. It is also enriches the vocabulary andimprove their horizon of thought. Therefore the students can improve their ability ofexpressing themselves. Also it is observed that student?s aspects of listening and respectingother people?s thoughts improve in this way.As a result the students who solve communication problems, express their ownfeelings and respect others? thoughts are candidate of better readers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve iletişim becerileri | |
dc.title.alternative | Reading habit and communication ability of high school students. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading habit | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 9014533 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241824 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |