Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorKaragöz, Lütfiye
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:48Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344341
dc.description.abstractBu çalısmada ilkögretim okulu ögretmenlerinin örgütsel adanma ile örgütselyurttaslık davranısları arasındaki iliskinin belirlenmesi amaçlanmıstır.Arastırma,`Bursa ili resmi ilkögretim okullarında çalısan 322 ögretmen` üzerindegerçeklestirilmistir.Örgütsel adanmıslıgı ölçmek için `Balay` tarafından gelistirilenörgütsel adanma anketi,örgütsel yurttaslık davranısını ölçmek için de `Yaylacı`tarafından gelistirilen örgütsel yurttaslık anketi kullanılmıstır.Elde edilen veriler ttesti,varyans analizi,pearson analizleri SPSS'de yapılarak yorumlanmıstır.Arastırmanın bulgularına göre,kadın ögretmenler erkek ögretmenlere göre dahayüksek düzeyde adanma göstermektedirler.Egitim durumu,yas,kıdem,çalısma süresiörgütsel adanma ve örgütsel yurttaslık davranıslarına iliskin görüslerietkilemektedir.Anahtar Kelimeler:Örgütsel Adanma,Örgütsel Yurttaslık
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the relationship between the primary schoolteachers? organizational commitment and their organizational citizenship behaviours.The research has been made with 332 teachers working in governmental primaryschools in Bursa. In order to measure organizational dedication, the organizationaldedication scale that was developed by Balay is used and in order to measure theorganizational citizenship behaviour, the organizational citizenship behaviour scalethat was developed by Yaylacı is used. The acquired datas are interpreted by makingthe t-test, variance analysis and Pearson analysis in SPSS.As a result of this research; female teachers show a higher level of dedication whencompared to the male teachers. Education level, age, seniority and working durationaffects the opinions related to the organizational dedication and organizationalcitizenship behaviours.Key Words: Organizational Commitment, Organizational Citizenshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe commitment between organizational citizinship behaviours according to the primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.identifier.yokid9014787
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241920
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess