İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Karagöz, Lütfiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:48Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344341 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada ilkögretim okulu ögretmenlerinin örgütsel adanma ile örgütselyurttaslık davranısları arasındaki iliskinin belirlenmesi amaçlanmıstır.Arastırma,`Bursa ili resmi ilkögretim okullarında çalısan 322 ögretmen` üzerindegerçeklestirilmistir.Örgütsel adanmıslıgı ölçmek için `Balay` tarafından gelistirilenörgütsel adanma anketi,örgütsel yurttaslık davranısını ölçmek için de `Yaylacı`tarafından gelistirilen örgütsel yurttaslık anketi kullanılmıstır.Elde edilen veriler ttesti,varyans analizi,pearson analizleri SPSS'de yapılarak yorumlanmıstır.Arastırmanın bulgularına göre,kadın ögretmenler erkek ögretmenlere göre dahayüksek düzeyde adanma göstermektedirler.Egitim durumu,yas,kıdem,çalısma süresiörgütsel adanma ve örgütsel yurttaslık davranıslarına iliskin görüslerietkilemektedir.Anahtar Kelimeler:Örgütsel Adanma,Örgütsel Yurttaslık | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the relationship between the primary schoolteachers? organizational commitment and their organizational citizenship behaviours.The research has been made with 332 teachers working in governmental primaryschools in Bursa. In order to measure organizational dedication, the organizationaldedication scale that was developed by Balay is used and in order to measure theorganizational citizenship behaviour, the organizational citizenship behaviour scalethat was developed by Yaylacı is used. The acquired datas are interpreted by makingthe t-test, variance analysis and Pearson analysis in SPSS.As a result of this research; female teachers show a higher level of dedication whencompared to the male teachers. Education level, age, seniority and working durationaffects the opinions related to the organizational dedication and organizationalcitizenship behaviours.Key Words: Organizational Commitment, Organizational Citizenship | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The commitment between organizational citizinship behaviours according to the primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship behavior | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship | |
dc.identifier.yokid | 9014787 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241920 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |