dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Tantürk, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:47Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344337 | |
dc.description.abstract | Gelismis dünya ülkelerinin çogu, ülkemize kıyasla okullasma, alt yapı ve egitimharcamaları bakımından ileride oldugu hâlde, sosyal ve ekonomik alandaki yapısaldegisimler, demokrasi ve yönetim kavramlarındaki farklılasmalar ve teknolojidekidegisimler dogrultusunda, egitim sistemlerini sürekli degistirerek gelismelere uyumsaglamak için egitim sürelerinden, okul türlerine ve egitim programlarına kadar her alandareformlar yapmaktadırlar.Gelisen teknolojiler, bilimsel yenilikler, sosyal ve kültürel alandaki degisimler,globallesme, bilgi-iletisimdeki gelisme diger ülkelerde oldugu gibi ülkemizde de programgelistirme ihtiyacı dogurmustur. Program gelistirme, egitim programlarının tasarlanması,uygulanması, degerlendirilmesi ve degerlendirme sonucu elde edilen veriler dogrultusundayeniden düzenlenmesi sürecidir.Bilgi toplumuna geçisin en önemli sartlarından birisi, bilgiye yapılacak olan yatırımdır.?Bu sebeple gelismekte olan ülkelerin gelismesine en büyük katkı, insan kaynaklarınayapılan yatırım ve alt yapının iyilestirilmesi olacaktır.?http://ttkb.meb.gov.tr/programlar/prog_giris/prog_giris_1.html - _ftn1#_ftn1Nitelikli is gücünün olusturulmasının temel sartı, kisilere örgün ve yaygın egitimkurumlarında ?hayat boyu ögrenme? yi esas alan bir yaklasımla, uluslar arası piyasalardakirekabet ortamına uyum saglayabilecekleri, egitimin her kademesinde zeka islevlerinigelistiren, arastırmacılıgı ve yaratıcılıgı ön plâna çıkaran bir egitim verilmesiyle mümkünolacaktır.Egitim sistemimizde 2000 yılında yapılan VIII. Bes Yıllık Kalkınma Planı ile Matematikprogramında da degisiklikler gerçeklesmistir. Yeni Matematik programındaki en büyükyenilik, kazanımların sarmal egitim kapsamında daha çok yıla bölüstürülerek verilmesidir.Bu arastırmada, 2005-2006 egitim ve ögretim yılında 5. sınıftan itibaren kademeli olarakuygulanan yeni matematik dersi programı ile önceki programın farklılıkları incelenmistir. | |
dc.description.abstract | Although most of the developed world countries are further than us at building schools,structure and educational finances, throughout the changes at social economic, democracyand management concepts and technology area they always change their system ofeducation and make reforms at every area like duration, school types, educationalprograms in order to pursue innovations.Developing technology, scientific reforms, socio-cultural changes, being global,developments at info and communication systems brought necessity of improvingprograms at our country like other countries. mproving programs is the process ofplanning, practicing, evaluating and reorganising it after evaluations.The most important thing at transition to info society is to invest in knowledge. Thereforethe most important assistance for developing countries will be the investments at manpower and reforms at structure. The main rule of forming a qualified work power is toachieve an education model to people, and pupils which is obtaining a life-time learning atevery type of education institutions, how to struggle at international rival markets, provingintelligence, and directing them to resarches and exposing their creativities.In our education system some changes at maths program have occured with the 8 th ?5year progressing plan? at the year 2000. The greatest reform is to give the acquiredknowledge by distributing it to more years with the scope of helical education.In this study new math program which is practiced in echelons from 5 th class in 2005-2006 educational and instructional year is compared with the previous programs. Theacquired math knowledge in the previous years at the classes 6,7, and 8 is investigated andexplained.This study exists of 9 parts. The first part is introduction, the second part is traditionalteaching method and constructivist teaching method, the third part is teaching program andprogram development, the fourth part is history of program development, the fifth part ispart is the aims of fundamantal education and lessons, the sixth part is to teach and learnmaths, the seventh part is method, the eight part is discoveries and comments, and the ninthpart is the result and advises. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademede 1986 ve 2006 matematik programlarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A Study over currıculum comparıson (1986 and 2006) of maths lesson at secondary part of prımary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 9015046 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206738 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |