Mesleki ve teknik eğitim veren liselerin öğrenen örgüt modeline göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akdağ, Füsun | |
dc.contributor.author | Sarimehmetoğlu, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:45Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344329 | |
dc.description.abstract | Egitimin önemini her geçen gün daha fazla hissettigimiz günümüzde, Mesleki veTeknik Egitim ayrı bir önem kazanmakta, yetismis ve nitelikli insan gücüne ihtiyaç giderekartmaktadır. Nitelikli insan yetistirmek, onu mevcut teknoloji ile uyumlu, üretken kılmak egitimmodellerinin sorgulanmasını beraberinde getirmistir.Degisen dünyada örgütlerin gelisimlerini sürdürebilmeleri ve rekabet edebilmeleri içintoplumun ihtiyaçlarını önceden tespit edip cevap verebilmeleri gerekmektedir. Sanayidevrimine göre yapılandırılan okullarımız, geçmisten günümüze gelinceye kadar önemlidegisikliklere ayak uyduramamıstı. Okulun bu hızlı gelismelere ayak uydurabilmesi içinögreten örgüt anlayısından sıyrılarak ögrenen örgüt anlayısını benimsemesi gerekir.Bu arastırmada, mesleki ve teknik egitim veren liselerin ögrenen örgüt modeli ile nederece bagdastıgı durumu, bu okullarda çalısan yöneticilerin (Okul Müdürü, Müdür yardımcısıve Bölüm-Atölye Sefi) görüslerine göre belirlenecektir. Örneklemini ise; basit tesadüfîörnekleme `Simple Random Sampling` yolu ile stanbul ilinin Kadıköy, Kartal, Kâgıthane veSisli ilçelerindeki Mesleki ve Teknik Egitim veren okullarında çalısan 91 Okul Müdürü,Müdür yardımcısı ve Bölüm-Atölye Sefi olusturmaktadır.Toplanan verilerin düzenlenmesi, bazı tanımlayıcı istatistiklerin yapılması ve verilerinçözümlenmesi, SPSS istatistik programı aracılıgıyla bilgisayarda asagıdaki asamalardabelirtildigi üzere gerçeklestirilmistir.1. Asamada: Bu aslamada anketin faktör yapısı kantitatif olarak dogrulanmak istenmisancak belirli bir faktör kalıbı elde edilememistir. 2. Asamada: Bu asmada anketin güvenilirligitest edilmis güvenilirlige (iç tutarlılıga) zara veren sorular anketten çıkarılmıstır. 3. Asamada:Faktör analizi tekrarlanmıs. Anketin faktör yapısı olusturulmustur. 4. Asamada: Anketingeçerliligi üzerine yorum yapılmıstır. 5. Asamada: Örgütsel Ögrenme Profilini olusturanfaktörler arasındaki iliskiler arastırılmıstır. 6. Asamada: Yöneticinin Demografik Özellikleriile Örgütsel Ögrenme Profili arasındaki iliskiler sorgulanmıstır. Bu asamalar neticesindesonuçlar çıkartılıp yorumlar yapılmıstır.Anahtar Kelimeler: Organizasyon, ögrenme, organizasyonal ögrenme, mesleki ve teknikegitim | |
dc.description.abstract | In order to continue their development and compete in the rapidly changing world, theorganizations have to determine the needs of the society and meet them. Our schools, whichwere structured on the basis of Industrial Revolution, could not follow the significant changeshappened during the time. In order to follow these rapid changes schools should scrape fromteaching organization concept and have to appropriate learning organization concept.In this study, the compatibility of the occupational and technical high schools with thelearning organization model is to be determined according to the opinions of the managers ofthese schools (Principals, Vice Principles and Department and Workshop Chefs). The samplingof the study is determined on the basis of Simple Random Sampling and are 91 Principals,Vice Principals and Department-Workshop Chefs working at the Vocational and TechnicalHigh Schools in Kadıköy, Kartal, Kâgıthane and Sisli Districts of Istanbul Province.The arrangements of the collected data, carrying out of some descriptive statistics andanalyzing the data are realized in the computer with SPSS statistics program as defined below.Step 1: In this step the factor structure of the questionnaire was aimed to be validatedin quantitative aspects but no determined factor structure was obtained. Step 2: The validity ofthe questionnaire was tested and the questions harming the validity (internal validity) wereexcluded. Step 3: Factor analysis was repeated. Factor structure was formed for thequestionnaire. Step 4: Comments made on the validity of the questionnaire. Step 5: Therelations among the factors forming the Organizational Learning Profile were searched. Step6: The relations between the Demographic Characteristics of the Manager and OrganizationalLearning Profile was questioned. The comments made on the results obtained from thesestudies.Key-Word: Organization, learning, Organizational Learning, Vocational and technical highschool. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik eğitim veren liselerin öğrenen örgüt modeline göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the vocational and technical high schools on the basis of organization model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organization | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.identifier.yokid | 9015235 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241854 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |