Okul öncesi yöneticilerinin sergiledikleri iletişim becerilerinin algıları ile öğretmenlerinin empati düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Hacioğlu, Müjgan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:44Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344327 | |
dc.description.abstract | Bir ülkenin insan potansiyelini oluşturan toplumun o ülkenin var olmasında en önemli unsurolduğu kabul edilirse; bu toplumun nasıl bireylerden, yani hangi niteliklere sahip bireylerdenoluştuğu da önem kazanır. Bu yüzden bir ülkenin insan kaynağını oluşturan toplumunistenilen nitelikteki bireylere sahip olması için eğitim etkinlikleri düzenlenmekte veuygulanmaktadır. Bu uygulamaların temelini okul öncesi oluşturmaktadır. Okul öncesi döneminsan yaşamının temelini oluşturur. Bu dönemde çocuğun sağlığı ve beslenmesi kadar, aileortamının ona sağladığı sevgi ve şefkat de son derece önemlidir. Ancak en az bunlar kadarönemli olan bir başka nokta da, insanın gelişiminin tüm yönlerini destekleyebilecek bir sosyalve fiziksel ortamdır.Bu araştırma okul öncesi yöneticilerinin sergiledikleri iletişim becerilerinin algısı ileöğretmenlerinin empati düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesine yönelik, ilişkiseltarama modelindedir. Araştırmada tasadüfü örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Okul öncesi yöneticilerinin sergiledikleri iletişim becerilerinin algısı ile öğretmenlerininempati düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesine ilişkin olarak yapılan Pearsonmomentler çarpımı korelasyon analizi sonuçları verilmiştir. Okul öncesi yöneticilerininsergiledikleri iletişim becerilerinin algısı ile öğretmenlerinin empati düzeyleri arasındakiilişkiye bakıldığı zaman pozitif yönde hafif kuvvette bir ilişki olduğu ayrıca ilişkinindüzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Empati, İletişim, Yönetici, Okul Öncesi | |
dc.description.abstract | If the society as the human potencial of a country is accepted to be the most importantfactor in the existence of a country, what qualities the individuals have in that society, willalso gain importance on that issue.For this reason, some educational activities are organized and carried out to have idealqualities of individuals of that society consisting human resources of a country.Theapplications are based on the pre-school education.The pre-school education is thefundamental period of human life.In this period, child health care and nutrition as well as love and affection provided by thechild?s parents,are very important And yet , another important point is a social and physicalenvironment in which human development is supported at all terms .This research is a relational scanning model through evaluation between the pre-schoolmanagers? communication skill perception and the teachers? levels of empathy.Randomsampling method has been chosen in this study.The results of Pearson Moments Multiplication Correlation Analysis have been achieved inaccordance with the evaluation between the pre-school managers? communication skillperception and the teachers? levels of sympathy.It has been concluded that the relationbetween the pre-school managers? communication skill perception and the teachers? levels ofsympathy has been lightly found in a positive direction and statistically meaningful.Keywords : Empathy, communication, manager, pre-school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi yöneticilerinin sergiledikleri iletişim becerilerinin algıları ile öğretmenlerinin empati düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relation between pre-school managers communication skill perception and the teachers levels of sympathy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.identifier.yokid | 9015177 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204874 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |