İlköğretim ikinci kadame öğrencilerinin öğretim ihtiyaçları duyduğu dersteki uygulanan sınıf yönetimi algılarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Bilgiç, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:43Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344323 | |
dc.description.abstract | İçinde bulundugumuz üçüncü bin yılda çagın hızlı gelisim ve degisimine ayakuydurabilecek nitelikli insan gücü yetistirmek zorunlu hale gelmistir. yi biregitimin nitelikli ögretmenlerle saglanacagı yadsınamaz bir gerçektir. Bununyanında etkili bir egitim için etkili bir sınıf yönetimi saglanması da önemli digerbir unsurdurBu baglamda ögretmenlerin yönetim konusundaki eksikliklerinin ögrencitarafından nasıl algılandıgı,bu algılarının egitim gördükleri sınıf ortamındabasarılarını nasıl etkiledigi arastırılmıstıristatistiksel verilere göre öneriler söyledir:Ögretmenlerin derslere zamanında girip-çıkmamaları ögrencilerinin derse karsımotivasyonlarını arttırmak için okul idarelerinin ve ögretmenlerinin bu konudadaha duyarlı olmaları gerekmektedir.ilkögretim ikinci kademesindeki 6. sınıf özellikle ilkögretimin ilk bes sınıfındansonra bir geçis teskil etmesinden dolayı ögretmenlerin bu sınıflara olantutumlarında daha dikkatli olmaları gerekmektedir.ilkögretimin ilk ve ikinci kademeler arasındaki basarı degerlendirmeyöntemlerinin farklılıgı özellikle 6. sınıf ögrencilerini üzerinde etkili oldugusaptandıgından; ilkögretimin her iki kademesinde de basarı degerlendirmesistemleri paralel hale getirilmelidir.ilkögretim 6. sınıf ögrencilerinin geçis döneminden dolayı derse ve ögretmenlerekarsı motivasyon eksikligi yasadıklarından bu konu ile ilgili gerekli önlemlerinalınarak; ilkögretim ikinci kademeye yeni baslayan ögrencilere oryantasyonprogramı uygulanmalıdır.Derslerin bireysel olarak sınıf yönetimlerinin farklılıgından dogan sorunlar;örnegin fen bilgisi derslerinin deneysel olarak islenmesine karsın sosyal bilgiler,matematik ve Türkçe gibi sözlü islenen derslerin ögrencilerinin ilgilerini çekeceksekilde islenmesi saglanmalıdır. | |
dc.description.abstract | It has become indispensable to train manpower which will keep up with the rapiddevelopment and novelties of the time in the third millenium we live. t isundeniable fact that a good education will be obtained with qualified teachers.Inaddition, another significant fact is, to perform an influential classroommanagement for effectual education.On this connection, under the name of `evaluating perceptions of the classroommanagement applied to the lessons in which children of secondary school neednecessities of teaching ? how deficiencies of management of the teachers arepercieved by the students and how these perceptions effect the succes in classthey are educated have been researched.Acording to statistics , proposals are like this:School administration and teachers must be more sensitive in improving students?motivation towards learning and keeping the classes going on duly.The teachers must be careful through their conducts to the students of secondaryschool of sixth grade, especially,as they have reached puberty after primary fiveyear.The difference of evaluation methods ,especially, found effective upon the studentsof sixth grade ; systems of success evaluation must me paralled to both thesecondary and primary schools.Problems which arise from different classroom managements ; for instance,although Science lessons have been performed empirical , Social Science ,Maths,Turkısh and the likes orally conducted ones must be treated in a way attractinginterests of students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kadame öğrencilerinin öğretim ihtiyaçları duyduğu dersteki uygulanan sınıf yönetimi algılarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | evaluating perceptions of the classroom management applied to the lessons in which children of secondary school need necessities of teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.identifier.yokid | 9016246 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241833 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |