Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorBilgiç, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:43Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344323
dc.description.abstractİçinde bulundugumuz üçüncü bin yılda çagın hızlı gelisim ve degisimine ayakuydurabilecek nitelikli insan gücü yetistirmek zorunlu hale gelmistir. yi biregitimin nitelikli ögretmenlerle saglanacagı yadsınamaz bir gerçektir. Bununyanında etkili bir egitim için etkili bir sınıf yönetimi saglanması da önemli digerbir unsurdurBu baglamda ögretmenlerin yönetim konusundaki eksikliklerinin ögrencitarafından nasıl algılandıgı,bu algılarının egitim gördükleri sınıf ortamındabasarılarını nasıl etkiledigi arastırılmıstıristatistiksel verilere göre öneriler söyledir:Ögretmenlerin derslere zamanında girip-çıkmamaları ögrencilerinin derse karsımotivasyonlarını arttırmak için okul idarelerinin ve ögretmenlerinin bu konudadaha duyarlı olmaları gerekmektedir.ilkögretim ikinci kademesindeki 6. sınıf özellikle ilkögretimin ilk bes sınıfındansonra bir geçis teskil etmesinden dolayı ögretmenlerin bu sınıflara olantutumlarında daha dikkatli olmaları gerekmektedir.ilkögretimin ilk ve ikinci kademeler arasındaki basarı degerlendirmeyöntemlerinin farklılıgı özellikle 6. sınıf ögrencilerini üzerinde etkili oldugusaptandıgından; ilkögretimin her iki kademesinde de basarı degerlendirmesistemleri paralel hale getirilmelidir.ilkögretim 6. sınıf ögrencilerinin geçis döneminden dolayı derse ve ögretmenlerekarsı motivasyon eksikligi yasadıklarından bu konu ile ilgili gerekli önlemlerinalınarak; ilkögretim ikinci kademeye yeni baslayan ögrencilere oryantasyonprogramı uygulanmalıdır.Derslerin bireysel olarak sınıf yönetimlerinin farklılıgından dogan sorunlar;örnegin fen bilgisi derslerinin deneysel olarak islenmesine karsın sosyal bilgiler,matematik ve Türkçe gibi sözlü islenen derslerin ögrencilerinin ilgilerini çekeceksekilde islenmesi saglanmalıdır.
dc.description.abstractIt has become indispensable to train manpower which will keep up with the rapiddevelopment and novelties of the time in the third millenium we live. t isundeniable fact that a good education will be obtained with qualified teachers.Inaddition, another significant fact is, to perform an influential classroommanagement for effectual education.On this connection, under the name of `evaluating perceptions of the classroommanagement applied to the lessons in which children of secondary school neednecessities of teaching ? how deficiencies of management of the teachers arepercieved by the students and how these perceptions effect the succes in classthey are educated have been researched.Acording to statistics , proposals are like this:School administration and teachers must be more sensitive in improving students?motivation towards learning and keeping the classes going on duly.The teachers must be careful through their conducts to the students of secondaryschool of sixth grade, especially,as they have reached puberty after primary fiveyear.The difference of evaluation methods ,especially, found effective upon the studentsof sixth grade ; systems of success evaluation must me paralled to both thesecondary and primary schools.Problems which arise from different classroom managements ; for instance,although Science lessons have been performed empirical , Social Science ,Maths,Turkısh and the likes orally conducted ones must be treated in a way attractinginterests of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kadame öğrencilerinin öğretim ihtiyaçları duyduğu dersteki uygulanan sınıf yönetimi algılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeevaluating perceptions of the classroom management applied to the lessons in which children of secondary school need necessities of teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.identifier.yokid9016246
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241833
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess