Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorTütüncü, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344316
dc.description.abstractBu arastırmada, ilkögretim ikinci kademe ögretmenlerinin sınıf içi davranıslarınınögrenci algısına göre degerlendirilmesi amaçlanmıstır.Bu genel amaç kapsamında asagıda belirtilen sorulara cevap aranmıstır.1.Ögrencilerin ögretmenlerinin sınıf içi davranıslarını algılamaları nasıldır?2.Ögrencilerin ögretmenlerinin sınıf içi davranıslarını algılamaları iledemografik özellikleri arasında iliski var mıdır?Arastırmanın evrenini, 2006- 2007 Egitim Ögretim yılı, İstanbul ili, Üsküdarilçesi'ndeki Baglarbası ilkögretim Okulu, Nursen Fuat Özdayı İlkögretim Okulu, LütfiErçin İlkögretim Okulu'ndaki ögrenciler olusturmaktadır. Örneklem ise, arastırmaevreninde yer alan toplam 150 ilkögretim ögrencisinden olusmaktadır.Arastırmada tarama modeli kullanılmıstır. Bu arastırmada veri toplamak amacıile anket kullanılmıstır. Anket 3 bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde kisiselbilgiler, ikinci bölümde ögretmenin kisisel ve davranıs özellikleri, üçüncü bölümdeögretmenin ögrencilere gösterdigi davranıslar ile ilgili sorular bulunmaktadır. Ankettetoplam 26 soru bulunmaktadır.Uygulanan anketlerin spss 12.0 bilgisayar programında analizi yapılmıstır.Frekans ve yüzde dagılımı ile t testi ve Anova istatistik yöntemleri kullanılmıstır.Bu arastırmada elde edilen bulgular sunlardır:1.Bu arastırmada ögrencilerin ögretmenlerinin kendine güvendigini, içten,düzenli, çalıskan ve iyimser olduklarını, ögretmenlerinin her zaman kendileriniselamladıgını, kendilerini anladıgını, düsündügünü, destek oldugunu, saygı gösterdigini,davranıslarını begendiklerini, sorularına cevap verdiklerini ve konusmalarına izinverdiklerini yüksek oranda düsünmektedirler. Ögrenciler ögretmenlerinin olumsuzolarak nitelendirilen ceza verme, fiziksel siddet uygulama, tutarsız davranma gibidavranısları fazla göstermediklerini düsünmektedir.2. Ögrencilerin okudugu sınıf degiskenine göre, 6.sınıfta okuyan ögrencilerin8.sınıfta okuyan ögrencilere göre ögretmenlerini daha içten buldukları görülmüstür.Ayrıca 6.sınıf ögrencileri 8.sınıf ögrencilere göre ögretmenlerinin kendilerini daha çokanladıgını düsünmektedir. Babası ilkokul mezunu olan ögrenciler ögretmenlerininkendilerinin sorularına daha çok cevap verdigini düsünmektedir.3.Soruların objektif olan kısımlarında gayet net cevaplar alınmıstır. Örnegin;tablo 8'de ögrenciler ögretmenlerinin düzenli oldugunu %91,3 oranında gayet net birsekilde ifade etmislerdir. Yine tablo 1'de ögretmenin kendine güveni konusundaki oran% 92,7 olmustur ki bunu ders anlatma seklinde algılamısladır.4.Subjektif olan sorularda her zaman ile bazen arasındaki degerlendirmeleryüksek çıkmaktadır. Örnek; tablo 15'de ögretmenin davranıslarını her zaman begenirim%48 iken, bazen begenirim %46,7'dir. Yani ögrenci ile ögretmen arasındaki psikolojikiletisimde her zaman ile bazen karısmaktadır. Yine tablo 18 ve 20'de de bu durumgörülmektedir.5.Ögretmenin ögrenciyi sevmedigi duygusuna kapılma konusu bence çok önemliolup tablo 20'de her zaman sevmez duygusu % 10,7, bazen oranının ise % 39,3 olmasıokuldaki siddet olayları, aile içi siddet ve geçimsizligin artması vs. gibi konularınokulda ögretmen- ögrenci iliskisine yansıdıgını göstermektedir.
dc.description.abstractIn this research, ,the purpose is to evaluate the behaviour of the primary schoolteachers in the class, according to the perception of the students.The following questions are tried to answer in these purposes.1.How do the students evaluate their teacher?s attitude.2.Is there any connection between the students? perception of their teachersbehaviour and their personality.Research includes students who are studying at primary schools inÜsküdar,districts which are in stanbul, which are tied to National Education Directorship. Theexeplification of this research includes 150 primary students.In this research,survey method are used.Questionnaire is used to accumulatedata.The questionnaire has three parts.The first part includes personal information,in thesecond part ,teachers personality and behaviour and behaviour which are shown byteachers to the students are in the final part. There are 26 questions in the questionnaire.Applied surveys analyzed by statisticaly in spss 12.0 computer format.Frequency and percent distribution with t test and Anova statical methods were used.The finding of the research are as the followings:1.In this research,the students think that teachers are sincere ,tidy, hardworking,optimistic and the students also think that their teachers always respect,understand andthink them.Also the students have an idea that their teachers always allow them to talkand answer their questions.Moreover the students consider that their teachers do nothave bad habits like penalizing and incoherency.2.The relation between student perception of teachers behaviour and theirpersonal properties: School girls are more provident than school boys. The studentshave different ideas about their teachers ,according to their grades.Unlike 8.gradestudents,the 6.grade students find their teachers more sincere.The students whosefathers graduated from primary school have an opinion that their teachers alwaysanswered their questions3.In the objective questions, the students answer the questions decidedly. Forexample; ın the part 8, the ratio of the tidy teachers %91,3 and in the part 1, the ratio ofthe their teachers self- confidence is % 92,7 according to the perception of the sudents.And it is perceived according to the teaching method of their teachers.4.In the subjective questions the ratio between always and sometimes is veryhigh. For example, In the part 15, the ratio is %48, when the students always approvethe attidute of their teachers, but on the other way the ratio is %46,7 when the studentssometimes approve the attitute of their teachers. It means that according psychologicconnection between teachers and students, commendation is different.5.The ignored idea is very important for the teacher and student. In the part20,the ratio of the thinking loveless is on 10,7% and sometimes the ratio is 39,3%. Theincreasing of the violence in the school and the discord in the home is clue that theseresults reflect the connection between the teachers and the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf içi davranışlarının öğrenci algısına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the attitude of the primary school teachers in the class, according to students' perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid9016633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241826
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess