Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorSümer, Tekin Koray
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344314
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında, yönetici davranışlarının öğretmenlerüzerindeki etkilerinin oluşturduğu stres düzeyini ortaya çıkarması ve ilgililere yöneticidavranışlarının öğretmenler üzerindeki etkilerinin oluşturduğu stresi azaltmaya yönelikönlemler alınmasında katkıda bulunmaktır.Veri toplama aracı olarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve öğretmenlerinyönetici davranışlarından kaynaklanan strese maruz kalma durumları analiz edilmiştir.Araştırma kapsamında öğretmenlere uygulanmış olan anketlerden toplanan verilerExcel programında bilgisayar ortamına geçirildikten sonra SPSS istatistik paket programınınyardımı ile çözümlenmiştir.Ankette üç bölüm yer almıştır. Birinci bölümde anket uygulanan öğretmenlere ilişkinbilgi formu, ikinci bölümde öğretmenlerin yönetici davranışından kaynaklanan stres düzeyinibelirlemeye yönelik hazırlanmış 43 ifade bulunmaktadır. Üçüncü bölümde ise öğretmenlerinkonuyla ilgili düşüncelerini yazabilmeleri için yer ayrılmıştır. İkinci bölümdekideğerlendirmeler ?pek çok? seçeneğine 5 ; ?hiç? seçeneğine 1 puan verilerekgerçekleştirilmiştir. Buna göre ifadelerden alınan yüksek puan öğretmenin ilgili yöneticidavranışını yöneticisinin çok sık sergilediğini, düşük puan ise tam tersi bir durumugöstermiştir.Araştırma sonuçlarına göre, anket çalışmasına katılan örneklem grubunu oluşturanöğretmenlerin bağımsız sorulara verdikleri yanıtlardan en yüksek puanı ?verilen işi iyiyapanlara daha çok iş yüklemesi? ifadesinin aldığı, öğretmenlerin bağımsız sorulara verdiklerien olumsuz yanıtlar incelendiğinde ise ifadeler içerisinden en düşük puanı ?okul yöneticisininyüksek hedefler belirlemesi? ifadesinin aldığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the level of stress caused by the effects ofschool managers? attitudes on teachers, and make a contribution in takingmeasurements to reduce the stress of these effects on teachers.In the study, a questionnaire was used to collect data and teachers' exposure tostress arising from the attidutes by school managers was analyzed.The data collected through the questionnaire applied to the students wasrecorded in excel spreadsheets and evaluated by using spss statistics program.The questionnaire consists of 3 chapters; the first part has an inquiry form forthe teachers participating in the survey. There are 43 items in the second part aiming toidentify the level of stress arising from the school managers' attitudes. The last part ısdesigned in order for the teachers to express their opinions. The evaluation in the secondpart was done by 5 ?quite a lot?and 1 ?never?.According to the results of the research, it was seen that the most preferedstatement is ?loading down the hard workers more? whereas the least prefered one is?school managers' setting high goals?.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yönetici davranışlarının öğretmenler üzerindeki etkilerinin oluşturduğu stres
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9016574
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211341
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess