İlköğretim okullarında uygulanan disiplin uygulamaları ve veli beklentileri
dc.contributor.advisor | Saçan, Adil Serdar | |
dc.contributor.author | Gökhan, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:39Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344312 | |
dc.description.abstract | This research is done to have information about the idea of parents on the discipline and applications at primary schools.The 88 parents from lower, mid and upper socio-economic levels in Anatolian part of İstanbul are placed in the centre of the research.The data are obtained from the interview form developed by the researcher. The data obtained from the form are analyzed by the ?content analyze? technique. The answers for 8 questions in the form are questioned and in the final part in addition to the questions, the parents' idea and suggestions are asked.The results of the Research are below :The motivation, punishment and rewarding techniques applied at schools to provide the discipline at school and in the classroom are not sufficient.The parents agreed that,the students should contribute to the process of deciding the school rules,the social relationship of the students should be developed,the number of students in the classroom should be decreased,a good atmosphere of communication should be provided,the guidance services at school are not sufficient,school should be more patient and tender in order to correct the undesirable behaviours,the parents should be informed about the rules in order to apply them more easily,and school-parents partnership should be improved. | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim okullarında uygulanan disiplin anlayışı ve velilerin uygulamalarla ilgili görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Anadolu Yakası?nda bulunan alt,orta,üst düzeyde sosyo-ekonomik yapıya sahip olan bölgelerde çocuğu bulunan 88 veli oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu ile elde edilmiştir. Uygulanan görüşme formu ile elde edilen veriler ?içerik analizi? yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Formda yer alan toplam 8 soruya cevap aranarak, son olarak da velilerin sorular dışında görüş ve önerilerine yer verilmiştir.Yapılan araştırmanın sonuçları şöyledir:Okulda ve sınıf içerisinde disiplini sağlamak amacıyla uygulanan motivasyonu sağlama yöntemleri, cezalandırma ve ödüllendirme yöntemleri yeterli değildir.Okul kuralları belirlenirken mutlaka öğrencilerinde katılımları gerektiği, öğrencilerin sosyal ilişkilerin kuvvetlendirilmesi gerektiği sınıf mevcutların mutlaka azaltılması gerektiği, iyi bir iletişim ortamın kurulması gerektiği; okullardaki rehberlik servisinin yeterli olmadığı, istenmeyen davranışların düzeltilmesinde sevecen ve sabırlı olunması gerektiği, kurallarının daha kolay uygulanabilmesi için velilerin bilgilendirilmesi ve okul-aile işbirliğine daha çok gidilmesi görüşündedirler. Ayrıca okullarda uygulanan disiplin yönetmeliği ile velilerin disiplin yaklaşımının farklı olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında uygulanan disiplin uygulamaları ve veli beklentileri | |
dc.title.alternative | The discipline applications appliet in primary schools and parents' expectations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 300949 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214263 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |