İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve okul kültürü algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Çakir, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:36Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344299 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, örgütsel bağlılıkla okul kültürü algıları arasında ilişkinin varlığının belirlenmesi, bu ilişkinin öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, branş ve eğitim düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma; giriş, örgütsel bağlılık, okul kültürü, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere altı bölüm altında toplanmıştır.Ölçekler daha önceden belirlenen örneklem grubuna 2006?2007 öğretim yılı ikinci döneminde 200 öğretmene araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan ölçekler üç bölümden; Kişisel Bilgi Formu 7, Örgütsel Bağlılık Ölçeği 18, Okul Kültürü Algısı Ölçeği 21, toplam 46 sorudan oluşmaktadır. Hazırlanan anketlerin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olup, anketin güvenirliği 90'ın üzerindedir.Araştırma grubunu oluşturan öğretmenlerin demografik özelliklerini belirleyici frekans (f) ve yüzde (%) değerleri çıkarılmıştır. Daha sonra ölçeklerden elde edilen puanlar için frekans (f) ortalama (x) ve standart sapma (ss) puanları hesaplanmıştır. Gruplar içerisinde normal dağılım özelliği göstermeyen (n<30) gruplar için non-parametrik teknikler, normal dağılım özelliği gösteren dağılımlar içinse parametrik analiz teknikleri kullanılmıştır.Elde edilen veriler SPSS for Windows 13.0 programında belirtilen tekniklerle manidarlık düzeyi .05 olarak çözümlenerek bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak çizelgeler halinde sunulmuştur.İlköğretim okulu öğretmenlerinin, örgütsel bağlılıklarının Kararsız düzeyinde oldukları; okul kültürü algısının Etkili İletişim boyutunda Kararsızım düzeyinde oldukları, diğer boyutlarda ise Katılıyorum düzeyinde oldukları saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to define the relation between the primary school teachers? perception of organizational commitment and school culture and that whether this connection varies due to the age, relation, marital status, Professional status, field and education level of the teachers or not. The paper is grouped under six chapters: Introduction, organizational commitment, school culture, methodology, results and analysis, conclusion, discussion and suggestions.The scales have been applied to the previously determined sampling group of 200 teachers in the second half of the 2006-2007 education years. The questionnaires used in the research consist of 3 parts and 46 questions: Personal Information Form with 7 questions, Organizational Commitment Scale with 18 questions and Perception of School Culture Scale with 21 questions. The reliability and applicability of the questionnaires have been tested and the reliability of the test is over %84.The frequency (f) and percentage (%) values determining the demographic characteristics of the teachers constituting the sampling group have been subtracted. Then, frequency (f), mean (x) and standard deviation (ss) points have been calculated for the points obtained from the scales. Non-parametric analysis techniques have been used for groups (n<30) that didn?t show normal distribution figures whereas parametric analysis techniques have been used for groups that showed normal distribution figures.The results have been analyzed at a .05 significance/meaning level prescribed in the SPSS for Windows 13.0 program and the results have been provided in schemas in accordance with the purposes of the research.It has been found out that the organizational commitment level of the primary school teachers is uncertain, their levels of perception of school culture in terms of effective communication is uncertain, and in other levels they are at agree level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve okul kültürü algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis of the relation between the primary school teachers organisational commitment levels and perceptions of school culture summary/abstract | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 301612 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211334 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |